۲۱ هزار زائر از مرز تمرچین‌ خارج شدند

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85210807
۲۱ هزار زائر از مرز تمرچین‌ خارج شدند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ۲۱ هزار زائر طی ۱۰‌ روز گذشته همزمان با اجرای طرح اربعین از مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر برای شرکت در آیین اربعین خارج شده‌اند.

پیمان آرامون روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت ۱۵ هزار نفر از طریق این مرز وارد کشورمان شده‌اند.

وی اضافه کرد: سوم شهریور ماه بیشترین تعداد تردد را در مرز تمرچین‌ به خود اختصاص داده و با توجه به روند ترددها در روزهای آتی این رقم افزایش خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: ایجاد امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، ترافیک کم، ایستایی کمتر از ۵ دقیقه از مزیت‌های پایانه مرزی تمرچین برای تشرف به کربلای معلی محسوب می‌شود.

آرامون تاکید کرد: تمهیدات لازم برای ورود و خروج زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین فراهم شده و طبق پیش بینی‌ها روزهای آینده میزبان زائران بسیار بیشتری خواهیم بود.

۲۱ هزار زائر از مرز تمرچین‌ خارج شدند

به گزارش ایرنا، مرز تمرچین یکی از ۶ مرز در نظر گرفته شده برای عبور زائران اباعبدالله الحسین (ع) و خوش آب و هواترین آنهاست.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است و سال گذشته برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

جمعیت هلال احمر از شمالی‌ترین نقطه مرز استان (ورودی بازرگان) و از مسیر محورهای مواصلاتی تا پایانه تمرچین پیرانشهر با استقرار پست‌های امداد و نجات ثابت و موقت آماده ارائه خدمات به زائرین اربعین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha