شهیدان رجایی و باهنر اسوه ولایتمداری و خدمت صادقانه به مردم بودند

قزوین - ایرنا - فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین با تاکید براینکه شهیدان رجایی و باهنر اسوه ولایتمداری و خدمت صادقانه به مردم بودند، گفت: هفته دولت بهترین فرصت برای بیان خدمات دولت به مردم و امید آفرینی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار رستعملی رفیعی آتانی روز شنبه همزمان با سومین روز از هفته دولت در یازدهمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: بزرگداشت یاد و نام شهید رجایی، مسیری است که هر بار ما قزوینی ها انجام می دهیم تا بدانیم که در کجای مسیر انقلاب هستیم.

وی اظهار کرد: چهره مظلوم، مصمم و سخت کوش شهید رجایی، این شهید را مردمی ترین چهره میهن اسلامی و الگویی مثال زدنی تبدیل کرده و ضرورت امروز جمهوری اسلامی نمایش رخ مسوولان انقلاب در مسیر خدمت به مردم است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین تصریح کرد: همه ساله وقتی در مراسم بزرگداشت این شهید گرانقدر شرکت می کنیم باید به سراغ عملکرد او برویم همچنان که سردار شهید سلیمانی تاکید کردند "عمل مقدس"، شهید رجایی نیز دارای عمل مقدس بود، عمل مقدسی که به اندازه ۲۸ روز در کسوت ریاست جمهوری میهن اسلامی می توان آن را یافت.

به گفته وی، وقتی در مبانی دینی کار کنیم عمل مقدس می شود حتی اگر طول عمر خدمت ۲۸ روز باشد، این عمل مقدس ۲۸ روزه در همین سال ها اتفاق افتاد و مربوط به هزار سال پیش نیست که بگوییم عمل عاشورا را درک نکرده ایم.

سردار آتانی تاکید کرد: شهید رجایی درخشش و نماد خدمتگزاری یک مدیر اسلامی بود، امروز همه شاخص های یک مدیر اسلامی را اگر برشماریم، تمام این خصوصیات را می توان در وجود آن شهید والامقام یافت.

وی با اشاره به ویژگی های یک مدیر انقلابی،‌ خاطرنشان کرد: یک مدیر باید با حوصله باشد، سعه صدر داشته باشد، با طبقه پایین جامعه خود رابطه صمیمانه داشته باشد، هر کدام از ما می توانیم در این شاخص ها خود را ارزیابی کنیم اما شهید رجایی همه زندگی اش اینگونه بود.

وی ادامه داد:‌ دستفروشی شهید رجایی نشان می دهد که وی عبد خدا بود و در هر میدانی که وارد شد سلامت نفسانی خود را به نمایش گذاشت، او نیازمند نبود بلکه یک نیاز داشت آن هم رفع نیاز مردم بود، او مقلد امام بود و وارد هیچ حزبی نشد، وی معتقد بود که هیچ حزبی جز حزب امام وجود ندارد.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین با تاکید بر اینکه نام شهید رجایی با انقلاب اسلامی عجین شده است، افزود: رجایی خودش را برای امام و مردم و انقلاب خرج کرد و تمام اندیشه های وی برای تحقق این امر بود، خودش را ندید و با تمام وجود برای امام راحل تلاش کرد.

سردار آتانی ادامه داد: امروز ما نیز باید مراقب باشیم که در تشخیص مسایل و معرفی الگوها اشتباه نکنیم، در مورد شهیدان رجایی و باهنر امروز هم مدیران نظام باید از این خصوصیت برخوردار باشند تا راه رجا بسته نشود.

‌ وی اضافه کرد: ما همه تجربه های تلخ انقلاب همچون حضور بنی صدرها را دیده ایم، پس می توانیم برای مردم امیدآفرین باشیم و از این حادثه عبرت بگیریم‌.

وی تصریح کرد: امام راحل فرمودند "مسوولیت بر روی شهیدان رجایی و باهنر اثر نگذاشت بلکه آنها بر مسوولیت اثر گذاشتند"، امروز مسوولان نیز بایستی در مسیر خدمت بر مسوولیت خود اثرگذار باشند.

سردار آتانی تاکید کرد: امروز بر مسند این انقلاب و نظام شخصیتی ایستاده که همه این خصوصیت ها را یکجا دارد، او طهارت مطهری و شرافت اشرفی و تمام خوبی های امام راحل را دارد و با تجربه گرانبهای ایشان نظام و ریاست جمهوری و شاگردی امام راحل، سالیان سال در اوج تجربه های ملت ایستاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha