۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85210878
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح بخش زیادی از صحن عقیله بنی هاشم (س) و امام حسن (ع) در کربلا

بغداد - ایرنا - تولیت آستان قدس حسینی (ع) از افتتاح بخش زیادی از صحن های عقیله بنی هاشم (س) و امام حسن (ع) در حرم مطهر امام حسین (ع) برای اسکان زائران اربعین خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تولیت آستان قدس حسینی، مهندس «علی عدنان» مسئول پروژه صحن عقیله بنی هاشم (س) گفت: با دستور شیخ عبدالمهدی الکربلایی تولیت حرم امام حسین (ع)، فضای وسیعی از صحن های عقیله بنی هاشم (س) و امام حسن(ع) به طور موقت برای اسکان زائران اربعین حسینی افتتاح شد.

وی افزود: مکان افتتاح شده در صحن عقیله بنی هاشم (س) در جوار حرم امام حسین (ع) گنجایش اسکان ۶۰۰ هزار زائر را دارد.

مسئول پروژه صحن عقیله بنی هاشم (س) افزود که بخشی از این صحن برای اسکان داوطلبان بخش های اداری حرم امام حسین (ع) اختصاص یافته که تعداد آنها به ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر می رسد.

وی بیان کرد: به جز اقامت شبانه، بخش هایی از صحن عقیله بنی هاشم (س) برای ارائه خدمات دیگر از جمله خدمات پزشکی و مرکز گمشدگان و توزیع غذا در نظر گرفته شده است.

عدنان ادامه داد: برای اسکان زائران اربعین و خواب شبانه آنها همچنین در صحن امام حسن (ع) مکان هایی در نظر گرفته شده که می تواند تعداد زیادی از زائران را در خود جای دهد.

وی اظهار داشت: اماکنی که در دو صحن یادشده افتتاح شده، مجهز به کلیه امکانات رفاهی از جمله تشک، تجهیزات سرمایشی و سیستم های حفاظتی ویژه هستند.

مسئول پروژه صحن عقیله بنی هاشم(س) افزود: بر اساس دستورات شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سیستانی مرجعیت عالی دینی و تولیت آستان مقدس حسینی، حرم مطهر امام حسین (ع) تمام ادارات، کارکنان، نهادها و مراکز وابسته به خود را برای ارائه بهترین خدمات پزشکی و بهداشتی و هر آنچه که مربوط به آسایش و خدمات زائرین در ایام زیارت اربعین است، بسیج کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha