استاندار چهارمحال و بختیاری: موفقیت‌های ایران در قالب تولید محتوا در فضای مجازی منتشر شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایران در حوزه مختلف دستاوردهای مهمی داشته است و این دستاوردها در قالب تولید محتوای در فضای مجازی، برای نوجوانان و جوانان منتشر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز شنبه همزمان با سومین روز هفته دولت، در آیین اختتامیه پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برگزاری این رویداد در جامعه ضروری است و تولیدات این رویداد باید به‌گونه‌ای باشد که در جامعه احساس شود و مردم آن را درک کنند.

حیدری به تلاش دشمن علیه جمهوری اسلامی و ضرورت اطلاع‌رسانی اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی به لطف خدا و به برکت جوانان نخبه، به رتبه نخست منطقه و ۱۰ کشور برتر جهان در بحث سلول‌های بنیادی، تولید واکسن کرونا، تولید فولاد تبدیل شده، جزو ۶ کشور تولید کننده موشک قرار گرفته و دارای رتبه چهارم در علم نانو، رتبه دَهُم در تعداد اختراعات و رتبه برتر در تولید انرژی است.

وی با اشاره به انجام اقدامات مطلوب در چهارمحال و بختیاری همزمان با فعالیت دولت سیزدهم، یادآور شد: در این مدت رتبه استان در نرخ بیکاری از یکم به دَهُم کشور بهبود یافت.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به هجمه‌ها و فشارهای فراوان دشمن علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت: جوانان بسیجی نسبت به موضوعات روز و اقدامات دشمن، منفعل و بی‌تفاوت نباشند.

وی گفت: بسیجیان در دوران دفاع‌مقدس هم با حضور قوی خود در میدان توانستند سخت‌ترین عملیات‌ها را تا حصول نتیجه انجام دهند.

حیدری گسترش فعالیت شبکه‌ای فعالان فضای مجازی را ضروری اعلام و تاکید کرد: بسیجیان جوان و نوجوان بهترین نیروها برای مقابله با هجمه دشمن در فضای مجازی هستند.

وی با اشاره به آماج حمله‌های موشکی دشمن علیه ایران در دوران جنگ افزود: در آن دوران، جوانان از کشور دفاع کردند و امروز در شرایط جنگ نرم و ترورهای شخصیتی باز هم جوانان در برابر حمله‌های دشمن مقاومت می‌کنند.

تیم‌های برتر رویداد تولید محتوای بسیج چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

در بخش پویانمایی رتبه نخست به گروه آوند با عضویت محمد سالکی، جواد حسن‌زاده شهرکی، محمدمهدی فضل‌اللهی، محمدرضا بیاتی و عاطفه مشرف، رتبه دوم به گروه آسمان با عضویت حسین یوسفی، محمدآرمان شمس، محمدجواد شمس و علی خسروی و رتبه سوم به گروه بامداد فردا با عضویت فائزه نظیفی و زهرا قشقایی‌راد اختصاص پیدا کرد.

همچنین در بخش نرم‌افزار تلفن‌همراه (اپلیکیشن) مقام نخست به هیچ گروهی اختصاص داده نشد و مقام دوم به‌طور مشترک به گروه ویرا با عضویت زینب صالحی، فاطمه اصغریان دستنابی و رضا اصغریان و گروه مارکتینو با عضویت فاطمه نوروزی، محمد نوروزی، مرضیه کریمی و طاهره زمانی و مقام سوم به گروه آپ‌پلاس با عضویت محمدرضا غلامی گندمانی، مرضیه غلامی گندمانی و عاطفه میرزاخانی اختصاص یافت.

در بخش بازی تلفن‌همراه گروه گیریفین‌گیمز با عضویت جواد اسکندری، سید علیرضا موسوی وردنجان، علی اسکندری و رضا میرزایی رتبه نخست، گروه رویای پیکسلی با عضویت محمدرضا قدیری، محمدحسین مظلوم و حامد مظلوم رتبه دوم و گروه شهید محمدابراهیم همت با عضویت سجاد رفیعی وردنجانی، علی مولوی وردنجانی و حسین مولوی وردنجانی رتبه سوم را کسب کردند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج استان گفت: فضای غبارآلود مجازی به‌راحتی می‌تواند به محلی برای اُمیدآفرینی و آموزش تبدیل شود.

سردار علی‌محمد اکبری در آیین اختتامیه پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این رویداد یک کار عملیاتی و اقدامی جهادی است که با رمز و نام ائمه‌اطهار آغاز به‌کار کرد.

وی افزود: در پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج چهارمحال و بختیاری گروه‌های شرکت‌کننده در مدت ۴۸ ساعت تلاش کردند تا محتوا محرمانه اعلام شده را به سرانجام برسانند.

اکبری عملکرد در فضای حقیقی و دوران دفاع‌مقدس را مانند فضای مجازی کنونی و تولید محتوای آن اعلام و تصریح کرد: افراد زیادی به‌ویژه جوانان و نوجوانان در فضای مجازی متولد شده و عده‌ای هم از نسل‌های قدیمی‌تر به این فضا کوچ کرده‌اند.

وی پیگیری راهکارهایی برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: نباید اجازه دهیم در این فضا شکست بخوریم و پس از آن به‌دنبال ترمیم باشیم.

اکبری به توانمندی‌های چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف اشاره و تاکید کرد: این استان باید در عرصه فضای مجازی و تولید محتوای دیجیتال جز اولین‌ها باشد.

وی افزود: با اشاره به حوادث و اغتشاش‌های سال گذشته در کشور افزود: این اتفاق‌ها فتنه‌ای بزرگ عظیم بود که به‌علت القاهای موجود در فضای مجازی ایجاد و واقعیت‌ها برعکس نمایش داده شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به تلاش دشمن برای نمایش وارونه حقایق مربوط به جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: سیل ناشی از فضای مجازی از سیل جاری شده در واقعیت مخرب‌تر است.

وی یادآور شد: شهیدان رجایی و باهنر در مدت کوتاهی توانستند خدمات صادقانه، ارزنده و ماندگاری در ایران داشته باشند.

اکبری شهیدان رجایی و باهنر را مدیران جهادی واقعی دانست و اظهار داشت: فاصله بین مدیر جهادی و غیرجهادی به عمل‌گرایی و فاصله از شعارگرایی است.

مسوول مرکز فضای مجازی بسیج چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج استان یکم تا چهارم شهریورماه سال‌جاری در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

یاسر بیاتی تاکید کرد: در این رویداد ۳۰ گروه با ۱۴۰ عضو در سه بخش پویانمایی، بازی تلفن‌همراه و نرم‌افزار تلفن‌همراه (اپلیکیشن) از یکم تا چهارم شهریورماه سال‌جاری در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با یکدیگر رقابت کردند.

وی افزود: در سال نخست برگزاری این رویداد هشت گروه، سال دوم ۱۲ گروه، سال سوم ۱۵ گروه و سال چهارم ۲۰ گروه با یکدیگر رقابت کردند.

بیاتی تصریح کرد: گروه‌های برتر پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج چهارمحال و بختیاری آذرماه سال‌جاری به رویداد کشوری اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد: شناسایی استعدادهای برتر در حوزه تولید محتوا، آشنایی جوانان و نوجوانان با کار گروهی، تولید محتوای غنی و قابل انتشار در فضای مجازی از مهم‌ترین اهداف برگزاری پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج به‌شمار می‌رود.

بیاتی اظهار داشت: سال گذشته گروه‌های راه‌یافته از چهارمحال و بختیاری به رویدادی ملی تولید محتوای بسیج رتبه هشت پویانمایی، رتبه ۱۲ نرم‌افزار تلفن‌همراه (اپلیکیشن) و رتبه ۲۱ بازی تلفن‌همراه کشور را کسب کردند.

به گزارش ایرنا، برای برگزاری پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج چهارمحال و بختیاری استانداری، اداره‌کل ارتباطات زیرساخت، بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه شهرکرد، شهرداری شهرکرد، معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران حضرت قمربنی‌هاشم (ع) مشارکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha