افتتاح و کلنگ زنی هزار و ۸۷۰ میلیارد پروژه همزمان با هفته دولت در مرودشت

شیراز-ایرنا-فرماندار ویژه شهرستان مرودشت گفت: ۶۶ پروژه با اعتبار هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در مرودشت افتتاح و کلنگ زنی می شود.

اسماعیل خوشبخت شنبه در این باره به ایرنا گفت: طی هفته دولت امسال شاهد افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های عام‌المنفعه بسیاری در سطح شهرستان خواهیم بود و طی این هفته ۶۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ١٨٧ میلیارد تومان با حضور مدیران استانی و شهرستانی افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه ها در حوزه های تامین آب شرب، ساخت مدرسه، آسفالت و بهسازی معابر، افتتاح واحدهای صنعتی و تولیدی، افتتاح خوابگاه ورزشی، و زمین چمن مصنوعی، احداث پارک و...است.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت با بیان اینکه طی یکسال گذشته به همت مدیران و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی در راستای سیاست ها، برنامه‌ها و اقدامات دولت مردمی سیزدهم، دستاوردها و موفقیت های فراوانی در حوزه های مختلف داشته ایم گفت: در برخی حوزه ها شاهد موفقیت هایی هستیم که برای اولین بار بدست آمده است.

وی افزود: در سال گذشته سامانه آسایار اورژانس در شهرستان مرودشت راه‌اندازی شد و این در حالی است که تنها در سه شهرستان استان این سامانه وجود دارد.

خوشبخت خاطرنشان کرد: اصلاح، ترمیم و بهسازی کانال انتقال آب کشاورزی از سد درودزن از جمله دیگر اقدامات شاخصی بود که در سال گذشته انجام شد و با درایت و همت ادارات و دستگاه‌های اجرایی و استفاده از الگوی اقدام مردمی-دولتی پروژه‌ای که بیش‌از شش ماه زمان نیاز داشت به‌خوبی و با بالاترین سطح کیفیت در مدت زمان شش روز عملیاتی و اجرا شد.

وی ادامه داد: ساخت و تحویل چهل و پنج مسکن مددجویی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و ١٩٨ مورد سفر و حضور مدیران استانی و کشوری در شهرستان مرودشت جهت حل مشکلات و بهبود اقدامات و تسریع در امور طی یک‌سال گذشته از دیگر اقدامات شاخص سال گذشته بوده که طی سالیان گذشته بی‌سابقه ‌است.

وی ادامه داد: مستمری‌بگیران تحت پوشش بهزیستی طی سال گذشته به ۱۰ ‌هزار نفر رسید که با این موفقیت که طی سال‌های پس‌از انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده‌است دیگر هیچ متقاضی در نوبت مستمری گرفتن قرار ندارد.

خوشبخت توزیع عادلانه و اصولی آب کشاورزی را از دیگر اقدامات شاخص سال گذشته برشمرده و افزود: با این اقدام بیش‌از هشتاد درصد کشاورزان از نعمت آب کشاورزی بهره‌مند شدند که منجر به افزایش چشمگیر تولیدات کشاورزی در شهرستان مرودشت شد به‌نحوی که تولید گندم از ١٣۴ هزار تن در سال گذشته به ٢۶٠ هزار تن طی امسال افزایش یافت که رشدی بیش‌از دو برابری را نشان می دهد.

وی تأمین زمین برای ۱۳ هزار نفر از ۱۸ هزار متقاضی مسکن ملی را از دیگر موفقیت‌های امسال برشمرده و افزود: پروژه ساخت مسکن برای ۱۳ هزار متقاضی آغاز و در حال اجرا است و پروژه ساخت مسکن برای هفت هزار نفر دیگر نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

فرماندار مرودشت گفت: امسال پروژه آب‌رسانی به مرودشت و روستاهای شرق این شهرستان رشدی ٩۵ درصدی داشته و با اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی درحال اجرا است.

وی ٢٧٠ هزار مترمربع بهسازی و آسفالت معابر روستایی را از دیگر اقدامات در سال گذشته عنوان کرد و افزود: بیشترین میزان بهسازی معابر شهری در هشت شهر شهرستان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال درحال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و عزم جدی دولت مردمی سیزدهم و پیگیری مسئولین استانی و شهرستانی پروژه احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی مرودشت در سال گذشته هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خوشبخت ثبت روز مرودشت در تقویم ملی و همچنین ثبت ملی رووار بافی روستای کندازی را از دیگر اقدامات مهم در این شهرستان برشمرده و افزود: این ۲ رویداد مهم و بی‌سابقه با حضور شخص وزیر میراث فرهنگی در محل اثر ثبت جهانی تخت جمشید انجام شد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق دولت الکترونیک، پروژه اجرای فیبر نوری در شهر مرودشت با مدیریت شهری مرودشت در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha