بانوان محجبه ایرانی با حمایت دولت در داوری مسابقات بین‌المللی ورزشی خوش درخشیدند

تهران- ایرنا- معاون امور زنان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر تلاش‌ها و اقدامات دولت سیزدهم گفت: بانوان محجبه ایرانی با حمایت دولت حضوری متفاوت از توانمندی‌های خود را در عرصه داوری مسابقات بین‌المللی در رشته های مختلف ورزشی به نمایش گذاشتند.

مریم کاظمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در تشریح اقدامات صورت گرفته در دولت مردمی سیزدهم در حوزه ورزش، طی دو سال اخیر تاکید کرد: در ابتدا باید هفته دولت را به همه مردم و خادمان واقعی آنان تبریک بگویم و برای همه آنان آرزوی موفقیت و سربلندی در راه خدمت‌رسانی به مردم را دارم.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش همگام و همسو با سایر بخش‌ها، همکاران ما در وزارت ورزش و جوانان سعی کردند برنامه‌های تحولی را در راس فعالیت‌های خود قرار دهند، در این راه زمانی را صرف آن کردیم که وضعیت موجود را مورد بررسی و رصد قرار داده و در بحث توسعه همگانی و اشاعه فرهنگ ورزش در بین عموم گام‌های بزرگی بر داریم.

او یادآور شد: هدف ما این بود که به هر دلیلی که برخی از فعالیت‌ها روند مطلوبی نداشته‌اند بازنگری شود و بر همین اساس طرح‌های مختلف حوزه بانوان مجددا بررسی شد که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برخی از طرح‌ها باید متوقف و برخی دیگر باید اصلاح شده و یا به قوت خود باقی بماند.

معاون امور زنان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: در راستای اجرای طرح‌های جدید مباحثی با هدف ارتقا و افزایش از بعد آمادگی جسمانی و فعالیت بدنی با مدل اجرایی جدید در دستور کار قرار گرفت که مرحله اول آن با موفقیت در استان‌های کشور به اجرا در آمد. در این طرح همه بانوان کشورمان از اقشار مختلف در محدوه سنی ۱۸ تا ۵۵ مورد تاکید و توجه قرار گرفتند. در این طرح شاخصه‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ساختار قامتی و عضلانی و مسائل دیگر ارزیابی و در پایان کاربرگی از شرایط سلامتی آنها به دست آمد.

کاظمی‌پور گفت: در بخش ورزش همگانی طرح‌های مختلفی انجام شده است، در بخش قهرمانی نیز شواهد و اخبار نشان می‌دهد تحول جدی در حضور زن ایرانی در رقابت‌های رسمی و بین‌المللی صورت گرفته و میزبانی‌های متعددی طی دو سال اخیر در بخش بانوان به دست آمده که موجب ارتقای بیشتر ورزش در این حوزه می‌شود.

او در خصوص مدال‌های کسب شده بانوان تصریح کرد: تعداد مدال‌های کسب شده تقریبا در سطحی برابر با مدال‌های کسب شده در سالیان اخیر و در بخش بانوان بوده که نوید بخش روزهای خوب در این حوزه است.

معاون امور زنان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در بسیاری از فعالیت‌های ورزشی موفق شدیم در ورزش بانوان به جایگاه‌های بالای جهانی و آسیایی برسیم که این موضوع توانمندی بانوی ایرانی را در ورزش نشان می‌دهد. در داوری و مربیگری نیز شرایط به نحوی گذشت که ۵۰ هزار نفر در سطوح مختلف را معرفی کردیم و بانوان ما در داوری بین‌المللی در مسابقات رسمی نیز حضوری فعال داشتند و با حضور بر کرسی قضاوت، در رشته‌هایی مانند فوتبال، فوتسال، تکواندو و سایر رشته‌های متنوع تصویری زیبا از بانوی محجبه ایرانی را به نمایش گذاشتند.

کاظمی پور در پاسخ به این سوال که در آستانه بازی‌های آسیایی هانگژو چه برآوردی از ورزش بانوان دارد، گفت: در این دوره از بازی‌ها برای همه ورزشکاران آرزوی توفیق در رویدادی آسیایی و پاراآسیایی دارم و امید است در این دوره شاهد حضور موثر بانوان ورزشکارمان در سبد توزیع مدال ها باشیم. شواهد نشان می‌دهد شرایط امید بخش است و اگر با همین وضعیت پیش برویم این امید و توانمندی در دختران ایرانی ما را امیدوار به حضوری متفاوت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha