سربلندی در آزمون عزت و افتخار؛ رشد ورزش در آینه آمار و ارقام

تهران- ایرنا - ورزش ایران در دولت سیزدهم رشد قابل توجهی داشته که این را می‌توان به وضوح در آمار و ارقام دو سال اخیر مشاهده کرد، از افزایش مدال گرفته تا توسعه زیرساخت‌ها و البته حضور بانوان کشورمان در رویدادهای مختلف حاکی از آن است که قطار ورزش ایران بر روی ریل قرار دارد و با سرعتی منطقی و در حاشیه امن به سوی اهداف از پیش تعیین شده حرکت می‌کند.

به گزارش ایرنا، ورزش در ذات خود موجب شور و نشاط اجتماعی می‌شود، چه با تحرک بدنی و چه با کسب افتخار و بالا رفتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران. فرقی ندارد این غرور و سربلندی در کدام میدان ورزشی رقم بخورد مهم آن است که سرود پرافتخار ایرانی اسلامی طنین انداز شود تا لرزه بر دل‌ها انداخته و اشک شوق، سرازیر شود.

خوشبخانه ورزش به عنوان یک مولفه اجتماعی مهم و تاثیرگذار مورد توجه و تاکید مسئولان کشورمان است و بارها در بیانات مقام معظم رهبری شاهد تقدیر ایشان از قهرمانان و مدال‌آوران مسابقات و رویدادهای ورزشی بوده‌ایم، همین توجه در سایر مسئولان کشور نیز دیده می‌شود و توجه رئیس جمهوری و انتخاب افراد شایسته برای سکانداری ورزش ایران نشان می‌دهد باید بیش از پیش به آینده و روزهای روشن امیدوار بود.

سربلندی در آزمون عزت و افتخار؛ رشد ورزش در آینه آمار و ارقام

بعد از مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی به عنوان منتخب مردم و روی کار آمدن دولت سیزدهم، اقدامات مفید و موثری در این بخش از خدمت‌رسانی و خدمت‌گذاری به جامعه و مردم به سرانجام رسید که امروز و پس از دو سال شاهد نتایج آن هستیم.

تاکید و توجه به ورزش بانوان و فراهم کردن شرایط بهتر و حضور شایسته‌تر بانوان ایرانی در میادین ملی و بین‌المللی و فراهم کردن شرایط لازم برای تصاحب کرسی‌های مختلف، تنها بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه است. افزایش تعداد مدال‌های ایران از ۵۱۸ به ۶۲۶ و افزایش تعداد ورزشکاران دعوت شده به تیم‌های ملی از ۱۲۸۶ به ۱۳۴۱ نفر، افزایش تعداد میزبانی‌های ایران از مسابقات مختلف از ۴۸ به ۶۲ مورد و افزایش تعداد اعزام‌های برون مرزی از ۱۲۵ به ۱۷۲ مورد، از دیگر مواردی است که رشد و ارتقای ورزش بانوان را به خوبی نمایان می‌کند.

سربلندی در آزمون عزت و افتخار؛ رشد ورزش در آینه آمار و ارقام

در این میان آمارها به خوبی حکایت از رشد ورزش ایران در طی دو سال اخیر و در دولت مردمی سیزدهم دارد، مدال‌های کسب شده در این ایام ۲۵۳۴ عدد می‌باشد که سهم آقایان ۱۹۰۸ و سهم بانوان سرافراز ایران اسلامی نیز ۶۲۶ مدال رنگارنگ بوده است. در مجموع مدال‌های المپیک، جهانی و کاپ جهانی در رده‌های مختلف ورزشکاران کشورمان موفق شدند ۷۱۳ مدال را به نام ایران به ثبت برسانند و کسب ۷۹۵ مدال از رویدادهای قهرمانی آسیا و کاپ آسیا و تصاحب ۱۰۲۶ مدال نیز از مسابقات بین‌المللی مختلف گواه آن است که فرزندان ورزش ایران بر روی مدار افتخار گام برداشته و سفیران شایسته‌ای برای کشورمان بوده‌اند.

برگزاری جلسات شورای عالی ورزش با حضور رئیس جمهوری، توجه و تاکید به زیرساخت‌های ورزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به جا مانده از گذشته، بازسازی اماکن ورزشی و افتتاح پروژهای ورزشی آماده در هفته دولت، توجه به ورزش در اقصی نقاط ایران و راه‌اندازی و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی، در اختیار قراردادن اماکن ورزشی برای استفاده عموم مردم به صورت رایگان در شهرستان‌های ۳۱ استان کشور، توجه به ورزش همگانی و برگزاری مسابقات نوروز ویژه بانوان در کنار رشد سرمایه انسانی مختص به این حوزه از دیگر فعالیت‌های موثر در این حوزه بوده است.

سربلندی در آزمون عزت و افتخار؛ رشد ورزش در آینه آمار و ارقام

انجام طرح پایش و ارتقای تندرستی زنان و دختران کشورمان در همه اقشار به صورت سراسری در پهنای ایرانی اسلامی، برپایی جشنواره‌های متخلف از جمله جشنواره ملی تکریم الگوی برتر عفاف و حجاب، راه‌اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و راه‌اندازی سامانه سامانه مربوطه بخش دیگری از فعالیت‌های انجام شده در دو سال اخیر می‌باشد.

در این میان اقدامات موثر دیگری نیز به سرانجام رسیده که برآورد همه آنها اعتلای ورزش ایران و سرافرازی جوانان و ورزشکاران کشورمان را رقم زده است و امید می‌رود در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و البته المپیکی پاریس نیز شاهد ادامه این روند باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha