واکسیناسیون رایگان دام‌های سنگین مراغه علیه بیماری تب‌برفکی

مراغه- ایرنا- رییس اداره دامپزشکی مراغه گفت: همزمان با هفته دولت واکسیناسیون رایگان دام‌های سنگین مراغه علیه تب برفکی و سمپاشی همچنین واکسیناسیون رایگان دام‌های سبک و سنگین در روستاهای «سرکار آباد»، «جمال‌آباد» و «اوزبک» آغاز شد.

«دکتر فراز احمدی» روز شنبه در حاشیه افتتاح سه طرح سرمایه‌گذاری این شهرستان به خبرنگار ایرنا بیان کرد: واکسیناسیون دام سبک و سنگین شهرستان علیه بیماری تب برفکی تا پایان شهریورماه ادامه می‌یابد.

به گفته وی در این مرحله پوشش حداکثری واکسیناسیون دام سنگین انتظار است تا از عوارض بیماری تب برفکی در بین دام‌های شهرستان جلوگیری شود.

افتتاح واحد بسته‌بندی و قطعه‌بندی گوشت قرمز و مرغ

واحد بسته‌بندی و قطعه‌بندی گوشت قرمز و مرغ با ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز امروز، شنبه و با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مراغه به بهره‌برداری رسید.

رییس اداره دامپزشکی مراغه در مورد این طرح سرمایه‌گذاری بیان کرد: اجرای آن از سال گذشته آغاز شد و در مجموع برای ۱۳ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به طور غیرمستقیم اشغال ایجاد می‌شود.

واکسیناسیون رایگان دام‌های سنگین مراغه علیه بیماری تب‌برفکی

به گفته «دکتر احمدی» ۲ درمانگاه دام کوچک نیز به صورت همزمان در شهر افتتاح شد که در مجموع برای راه‌اندازی آنها نیز ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایرنا تب برفکی یک بیماری مخصوص دام بوده که احتمال سرایت آن به انسان بسیار کم است و ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان از علایم آن به شمار می‌رود.

کاهش شیر در دام‌ها، کاهش تولید فرآورده‌های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام‌های جوان از جمله خسارت‌های اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی است.

واکسیناسیون تب برفکی اهمیت زیادی در تغذیه و سیستم ایمنی بدن دام‌ها دارد زیرا یک بیماری عفونی و به شدت واگیردار دامی است که باید به وسیله مایه‌کوبی از شیوع و بروز آن در بین دام‌ها جلوگیری کرد.

بر اساس آمارهای اداره دامپزشکی ۱۸ هزار دام سنگین و ۱۹۰ هزار دام سبک در این شهرستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha