گروه وسیع‌تری از ایثارگران با حمایت دولت سیزدهم از خدمات رفاهی بهره‌مند شده‌اند

شهرری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‎‌های استان تهران گفت: دولت سیزدهم با نگاه حمایتی به ایثارگران قوانین و مقررات خوبی را تصویب کرده است که امروز گروه وسیعتری از جامعه هدف از خدمات رفاهی و معیشتی این نهاد استفاده می‌کنند.

عباسعلی رضایی روز یکشنبه به مناسبت هفته دولت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رعایت تقوا، عدالت و پاسخگو بودن در برابر افکار عمومی است، از این رو همه مسئولان موظفند تا با ارتباط مستمر و دوسویه با مردم در راستای تحکیم و توسعه عدالت اجتماعی در قالب دولت مردمی اهتمام ورزند.

وی خاطرنشان کرد: شاخصه‌های خدمت رسانی به ایثارگران و خانواده معظم شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران از ابتدای شروع دولت سیزدهم تا به امروز از پیشرفت‌های چشمگیری برخوردار بوده است.

این مسئول افزود: امروز با ریل‌گذاری مناسب در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته ایم و با توسعه زیرساخت‌ها فرایند ارائه خدمات به ایثارگران به لحاظ کیفی و کمی نسبت به گذشته رشد داشته است.

مدیرکل بنیاد شیهد و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در ابتدای دولت سیزدهم سالانه حدود ۷۰۰ مصاحبه تاریخ شفاهی والدین شهدا و ایثارگران تولید می‌شد که امروز این عدد با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی به بیش از یکهزار و ۵۰۰ مصاحبه رسیده است.
رضایی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان و سلامت ایثارگران نیز نیازمند اقدامات جدی در این حوزه بودیم، اضافه کرد: در ابتدای دولت سیزدهم ایثارگران متقاضی شرکت در کمیسیون پزشکی، ماه‌ها باید در انتظار برگزاری کمیسیون می‌ماندند تا نوبت ایشان فرارسد، اما امروز شرکت در کمیسیون پزشکی ایثارگران به روز انجام می‌شود.

این مسئول اعلام کرد: در زمینه ارائه تجهیزات پزشکی و سلامت به ایثارگران از ابتدای دولت سیزدهم با رشد بیش ۷۰ درصدی به عدد بیش از۶ هزار و ۸۰۰ خدمت رسیدیم،در حوزه پزشک پایش سلامت در ابتدای دولت سیزده هم نزدیک به یک هزار و ۴۰۰ ایثارگر از این خدمات برخوردار بودند و امروز این عدد با رشد ۱۰۰ رصدی به بیش از سه هزار مورد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: بیش از هشت هزار و ۵۰۰ شهید شهرستان‌های استان تهران در ۲۳۲ گلزار شهید آرمیده‌اند که از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تا کنون تعداد هفت گلزار (بیشترین آمار نسبت به سال‌های گذشته) با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیاردریال مرمت و بازسازی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha