۴۰ نفر از کارکنان گمرک کرمانشاه در ایام اربعین در مرز خسروی مستقر می‌شوند

کرمانشاه - ایرنا - ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از اعزام ۴۰ نفر از کارکنان گمرک کرمانشاه در ایام اربعین به مرز خسروی، با هدف ارایه خدمات مطلوب‌تر به زائران و همکاری با مجموعه کارکنان گمرک، تسهیل و سرعت‌دهی به انجام تشریفات کالاهای همراه مسافر خبر داد.

«علی اصغر عباس زاده» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد از چهارم تا پایان دهه دوم شهریور در گمرک خسروی به زائران اربعین حسینی (ع) خدمات رسانی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی بعمل آمده و هماهنگی‌های صورت گرفته این تعداد از همکاران به چهار گروه ۱۰ نفره تقسیم خواهند شد و بصورت دوره‌ای، هر گروه به مدت چهار شبانه روز در گمرک خسروی مستقر و مشغول ارایه خدمات به زوار عتبات عالیات خواهند شد.

عباس زاده گفت: گروه اول از همکاران گمرک کرمانشاه، فعالیت کاری خود را از چهارم شهریور در گمرک خسروی آغاز و تا هفتم ارایه خدمت خواهند کرد و با بازگشت گروه اول، گروه‌های بعدی براساس زمان بندی بعمل آمده به ترتیب به گمرک خسروی خواهند رفت و امور و تشریفات گمرکی کالاهای زائرین را انجام خواهند داد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه اضافه کرد: این شیوه ارایه خدمت در همراهی و همکاری با کارکنان گمرک خسروی تا پایان دهه دوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: مدیریت و مجموعه گمرکات استان کرمانشاه، پرویزخان، شیخ صله، شوشمی و سومار و در راس آنها همکاران گمرک خسروی، تمام توان و سعی خود را بکار خواهند گرفت تا زوار در مسیر حرکت به سمت کربلا و بازگشت از این سفر معنوی و پر برکت، بدون وقفه تشریفات گمرکی خود را به انجام برسانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha