مرز خسروی در شرایط بسیار خوبی پذیرای زائران اربعین است

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان مرز خسروی در شرایط بسیار خوبی پذیرای زوار اربعین است و از اول تا نهم ماه صفر حدود ۱۰۰ هزار زائر از مرز رسمی خسروی عازم عراق شده اند، از تردد امن، روان‌ و راحت‌ زائران به عنوان سه اولویت مهم ستاد اربعین استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، «محمد طیب صحرایی» عصر یکشنبه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در سالن جلسه پایانه مرزی پرویزخان با قدردانی از تمامی اعضای ستاد اربعین و با بیان اینکه اربعین حسینی یک همایش بزرگ معنوی انسان ساز است بر ضرورت آمادگی همه شهرستان های استان برای موج برگشت زائران نیز تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تمام زیرساخت ها برای تردد زائران فراهم است، اظهار کرد: تردد اتوبوس و خودروها در مرز منذریه به سمت اماکن زیارتی عراق با سهولت صورت می‌گیرد، برای تقویت این ترددها بیش از۱۰۰دستگاه اتوبوس به مرز منذریه اعزام شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: هم اکنون وضعیت بسیار خوبی با همراهی خوب فعالان مردمی و مجموعه فعال استان کرمانشاه در ادارات مختلف شکل گرفته تا مقدمه خوبی برای حضور پررنگ زائران اربعین داشته باشیم.

صحرایی ادامه داد: زیرساخت های خوبی از شرق تا غرب استان شکل گرفته و فضای مطلوبی برای زائران فراهم شده و این زیرساخت ها به سهولت و ایمنی زائران کمک خواهد کرد و با توجه به تراکم جمعیتی که در قصرشیرین و مرز خسروی داریم امروز در جلسه، هماهنگی ها بروز رسانی شد تا نقاط ضعف مورد توجه قرار گیرد و یک سری اقدام های اصلاحی اتفاق بیفتد تا هم ایمنی و هم سهولت و خدمت رسانی بهتر در تغذیه، آب، بهداشت و درمان و نیازمندی ها را داشته باشیم.

وی گفت: از ابتدای شروع حرکت زائران اربعین تا کنون بیش از یک هزار نفر زائر از مرز خسروی عازم کربلا شده اند و یک سفر راحت و روان را تجربه کردندکه از تمام کسانی که هنوز حرکت نکردند و عازم هستند دعوت می کنیم که مرز خسروی را انتخاب کنند و با افتخار در خدمتشان هستیم.

صحرایی ادامه داد: مقدمه های لازم برای خدمت به زائران فراهم شده تا تردد زائران تسهیل و زمان کمتری صرف شود و به راحتی به پیاده روی اربعین ملحق شوند که تا امروز هیچ مشکلی نداشته ایم و در مرز منذریه امکان تردد زائران نیز به شهرهای زیارتی ساده تر و قبل از ورود به پیاده روی زوار می توانند سامرا و کاظمین و نجف را زیارت کنند وسپس به زائران در کربلا ملحق شوند.

وی اضافه کرد: هم اکنون مجموعه خوبی از امکانات را در منذریه داریم و اتوبوس های ایرانی خدمت رسانی می کنند و همه منسجم با هم کار خدمت رسانی به زوار را انجام می دهند.

استاندار کرمانشاه گفت:هدف ما سهولت در تردد زائران گرامی است که باید با اهتمام نسبت به آن اقدام کنیم و آن چه در این جلسه ذکر می‌شود به عنوان ابلاغ اجرایی مد نظر تمامی مدیران قرار گیرد و به منظور تردد روان زائران، عبور و مرور نیروهای اجرایی نیز باید تسهیل و پایانه از خودروهای غیرضروری خالی شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه خدمتگزاری به زائران اربعین یک توفیق است، گفت: کمیته اسکان و تغذیه در بحث تغذیه و آب، تمامی نیروهای این کمیته باید تلاش بیشتری داشته باشند و وجود ذخیره مستمر یک میلیون بطری آب در مرز ضروری است.

مرز خسروی در شرایط بسیار خوبی پذیرای زائران اربعین است

صحرایی، با بیان اینکه سرویس های بهداشتی سیار که از پیش برای موارد خاص ذخیره شده بود، اکنون جانمایی و نصب شود، اضافه کرد: برای موج بازگشت، زنجیره‌ای از شهرستان ها دخیل هستند آمادگی دارند که باید تمامی امکانات به‌خصوص سوخت سیار در محل پارکینگ ها ایجاد شود و پارکینگ های بخش خصوصی نیز مورد توجه قرار گرفته و گشت تعزیرات نیز نظارت بیشتری داشته باشد.

نماینده عالی دولت در کرمانشاه گفت: در صورت نیاز به توسعه پارکینگ ها برای پارک خودروهای سواری زوار، منابع طبیعی محل هایی را مشخص و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش نسبت به تسطیح آن اقدام کنند.

مرز خسروی در شرایط بسیار خوبی پذیرای زائران اربعین است

به گزارش ایرنا قصرشیرین ، در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته ی مسوولان با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha