۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85211643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۷۰۰ تن قیر رایگان به بیرجند اختصاص یافت

بیرجند- ایرنا- شهردار بیرجند گفت: سه هزار و ۷۰۰ تن قیر رایگان از سوی دولت سیزدهم در اختیار شهر بیرجند قرار گرفت در حالی که پیش از این مراکز استان‌ها از دریافت قیر رایگان محروم بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی بهترین روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: با تخصیص این میزان قیر رایگان نهضت آسفالت در حال اجراست.

وی ادامه داد: ۸۰ کیلومتر فیبرنوری نیز در تفاهم نامه‌ای با مخابرات به مدت سه سال در بیرجند اجرا می‌شود تا به سمت شهر هوشمند پیش برویم.

شهردار بیرجند گفت: بودجه شهرداری بیرجند در اواخر سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶۵ میلیارد تومان بود که اکنون به ۷۳۱ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: سالانه پنج درصد افزایش بودجه‌ای در ۲ سال اخیر داشته‌ایم که در سنوات قبلی حداکثر سه درصد بوده است.

بهترین گفت: سرمایه‌گذاری پروژه‌های خدمات و رفاهی در دوره قبلی ۳۰ میلیارد ریال بوده و اکنون به ۱۶۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی یادآور شد: نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری با خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری و ۱۰ دستگاه ون با مساعدت دولت مردمی سیزدهم انجام شد که اعتبار آن ۱۷۰ میلیارد ریال بوده است.

شهردار بیرجند گفت: هفته دولت امسال ۱۹ پروژه شهرداری بیرجند افتتاح می‌شود که سرجمع اعتباری آن ۱۶۶ میلیارد تومان است.

وی افزود: پل شهید فایده با ۳۲۰ متر مربع و ۲۸ میلیارد ریال ساخته شده است و میدان شهید فایده با هزار و ۴۰۰ متر مربع ۱۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

سه هزار و ۷۰۰ تن قیر رایگان به بیرجند اختصاص یافت

بهترین عنوان کرد:کلنگ‌زنی سرمایه‌گذاری احداث ۸۴ واحد مسکونی در شهر بیرجند نیز از پروژه‌های هفته دولت است که برای اولین بار اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب این پروژه به جای خام‌فروشی زمین‌های شهرداری به دنبال ایجاد درآمد پایدار و افزایش بهینه املاک شهرداری بوده‌ایم که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد عمل شدیم.

شهردار بیرجند یادآور شد: از همین رو ۱۹۰ هزار مترمربع تولید مسکن در بیرجند با مشارکت بخش خصوصی خواهیم داشت که به اشتغال‌زایی نیز کمک می‌کند.

وی یادآور شد: این ساخت و سازها در تعادل قیمت فروش و اجاره مسکن نیز تاثیرگذار است که سه هزار میلیارد ریال گردش مالی این پروژه خواهد بود.

بهترین عنوان کرد: پروژه تملک زمین‌های ابوذر هزار و ۱۰۰ متر مربع از دیگر پروژه‌های هفته دولت بوده که به باغ شهرداری الحاق خواهد شد.

وی گفت: ایمن سازی کانال های روان آب ها از پروژه های مهم شهرداری بوده که در فاز اول پنج هزار متر مربع برای کانال سجاد اجرا شده و ۲ هزار مترمربع در دست اجرا است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: در حال حاضر ۱۰۳ پروژه به مساحت ۸۲ هزار و ۲۸۰ مترمربع و اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است که ۳۷۳ تخت بیمارستانی‌ مصوب دارد.

غلامرضا شریف زاده با بیان اینکه در دو سال گذشته دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند یک کارگاه ساختمانی بوده است. افزود: از ابتدای دولت سیزدهم ۴۴ پروژه تفاهم نامه ای در استان داشته ایم که شامل خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و تکمیل و توسعه بیمارستان در برخی شهرستان ها است.

وی با اشاره به تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف هم گفت: تجهیزات این بیمارستان کامل توسط دانشگاه تامین شده که بعد از تامین نیروی انسانی منتقل می شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تکمیل بیمارستان ۳۲ تخت خوابی بشرویه و اورژانس نهبندان را از دیگر پروژه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: بیمارستان ۶۴ تخت خوابی زیرکوه از مصوبات سفر اول رئیس جمهور است که هم اکنون ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شریف‌زاده یادآور شد: این پروژه هفت هزار و ۴۰۰ متر زیربنا دارد که هر متری ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد و تا ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در ۲ سال گذشته احداث شده است عنوان کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال هم برای مرکز درمان ناباروری مرکز استان تجهیزات سال گذشته خریداری شده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در دولت سیزدهم هزار و ۸۷ نفر از قانون ایثارگران در دانشگاه علوم پزشکی تبدیل وضعیت شده‌اند.

وی ادامه داد: تحول بزرگی در حوزه تجهیزات پزشکی از ۲ سال گذشته رخ داده که بسیاری از این تجهیزات با پیگیری مسئولان استانی رایگان اختصاص یافته است.

شریف زاده عنوان کرد: تخصیص ام. آر . آی برای قاین، فردوس و طبس در دولت سیزدهم اتفاق افتاد که مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود:پیگیری برای ۲ دستگاه جدید در دست انجام است که امیدواریم در دولت سیزدهم وارد استان شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد:۲ مجوز ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی نیز اخذ شده که محدودیت برای گرفتن رشته نداریم.

وی گفت: ۲ اولویت عمده دانشگاه علوم پزشکی تامین دستگاه لیزیک چشم و دستگاه سنگ‌ شکن است که توسط هیات امنا بصورت ارزی پیگیری می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha