۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85211679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا، با وجود فشار لابی صهیونیست ها

تهران-ایرنا- برخی از اساتید و فعالان دانشجویی آمریکا با انتقاد از جلوگیری از مطرح شدن موضوعات مرتبط با حقوق فلسطینیان در دانشگاه های این کشور تاکید کردند که طی دو دهه گذشته فعالان و اساتیدی که از مساله فلسطین حمایت می کنند، در فهرست سیاه قرار گرفته و به حمایت از تروریسم متهم شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، برخی حقوقدان ها و تحلیلگران آمریکایی اعلام کردند که نوعی نظارت در دانشگاه های این کشور زیر فشار لابی های صهیوینست حاکم است که اجازه نمی دهد، درباره مساله فلسطین آزادانه بحث و گفت وگویی صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر فعالان علمی حامی فلسطین در فهرست سیاه قرار می‌ گیرند و از این مساله، علیه این افراد استفاده می شود.

«دیما خالدی» مدیر اجرایی سازمان «فلسطین قانونی» در اظهاراتی گفت که دانشجویان و فعالان علمی در طول سالیان دراز تلاش کردند که مساله حقوق فلسطین را در صدر اولویت های دانشگاه های خود قرار دهند که این امر در بیشتر مواقع باعث شده که مجموعه های صهیونیستی و حامی‌این رژیم بر اقدامات و فعالیت آن‌ها نظارت داشته باشند.

وی در سمیناری تصریح کرد: درباره طرح و بحث با موضوع فلسطین آزادی بیان وجود ندارد، البته این استثنا تنها در این موضوع است؛ امری که نشان از فرسودگی قوانین دارد.

بر اساس این گزارش، طی دو دهه گذشته فعالان و اساتیدی که از مساله فلسطین حمایت می کنند در فهرست سیاه قرار گرفته و به حمایت از تروریسم متهم شدند.

پیش از این نیز ۹۰۰ نفر از اساتید دانشگاه های انگلیس، آلمان و آمریکا با امضای طوماری تاکید کردند که اشغال طولانی مدت اراضی فلسطینی، باعث به وجود آمدن یک نظام نژادپرستانه در این سرزمین شده است.

این افراد در طوماری که به امضای ۹۰۰ نفر از شخصیت‌های دانشگاهی کشورهای جهان رسیده ، این مساله را مورد تاکید قرار دادند.

در میان امضا کنندگان این طومار، افرادی از دانشگاه‌های ییل، هاروارد، شیکاگو، میشیگان، واشنگتن و بیریستون آمریکا و تل آویو، حیفا و بن گوریون رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود.

همچنین اساتید برخی دانشگاه‌های انگلیس و آلمان نیز این طومار را امضا کرده‌اند.

در متن این طومار آمده است: ما شخصیت‌های دانشگاهی و شخصیت‌های عمومی دیگر از فلسطین و خارج از آن، توجه همگان را به حمله اخیر (رژیم) اسرائیل به دستگاه قضایی و اشغالگری غیرقانونی اراضی فلسطین که میلیون‌ها فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، جلب می‌کنیم.

در بخش دیگری از این طومار می‌خوانیم: ملت فلسطین تقریباً نیازمند تمام حقوق اساسی خود بوده که از جمله آنها، حق رای و اعتراض است، در حالی که آنان با خشونت مستمر مواجه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha