نبود اعتبار، بهانه مدیران شهری گرگان برای اجرا نکردن مصوبات شورای ترافیک است

گرگان- ایرنا- رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گلستان‌ با اشاره به گره ترافیکی شهرهای استان به ویژه گرگان گفت: نبود اعتبار و پیمانکار بهانه مدیران شهری برای اجرا نکردن مصوبات شورای ترافیک است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ عباس مهاجربسطامی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته تعداد خودرو در گلستان‌، ۳۲۵ درصد رشد کرده اما خیابان‌ و شکل هندسی معابر همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

وی بیان کرد: در گلستان‌ به ازای هر سه نفر، یک وسیله نقلیه شامل ماشین، موتورسیکلت و یا ادوات کشاورزی وجود دارد و اگر فکری به حال گره‌های ترافیکی این استان به خصوص گرگان نشود، در آینده نه چندان دور شاید مردم دیگر نتوانند حتی خودروهای خود را از منزل خارج کنند.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ هزار و ۲۰۰ فقره گواهینامه جدید صادر شده که نشانه افزایش روز افزون استفاده از خودرو در این استان و ضرورت بازنگری در طراحی و مهندسی خیابان‌ها و معابر است.

مهاجربسطامی ادامه داد: در این بازه زمانی مالکان ۳۷۵ هزار خودروی متخلف جریمه شدند که این تعداد ۶ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی گفت: علاو بر این، از ابتدای امسال تاکنون ۵۸ هزار خدمت به مراجعه‌کنندگان ارایه شده که ۱۳ هزار و ۵۰۰ مورد مربوط به پلاک‌گذاری خودروهای جدید و ۴۲ هزار هم مربوط به نقل و انتقالات خودروها خدمت ارایه شده است و ۳۵ هزار تراکتور نیز پلاک‌گذاری شد.

نبود اعتبار، بهانه مدیران شهری گرگان برای اجرا نکردن مصوبات شورای ترافیک است

وی یادآور شد: تعداد تصادفات خسارتی امسال ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است اما تعداد تصادفات جرحی از هزار و ۹۴۱ فقره با هفت درصد کاهش به هزار و ۸۰۷ فقره رسید.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت: همچنین تعداد تصادفات منجر به فوت امسال با ۳۵ درصد کاهش از ۴۸ فقره به ۳۱ فقره رسید و همچنین تعداد جان‌باختگان تصادف درون شهری گلستان از ۵۲۱ نفر با ۳۷ درصد کاهش به ۳۳ نفر رسید.

وی بر ضرورت همکاری دستگاه‌ها از جمله شهرداری برای جمع‌آوری دستفروشان گفت: امسال ۶ هزار و ۱۰۰ وانت بار فروشنده بار و کالا را در گلستان جریمه کردیم اما برخورد قاطع با این معضل نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری است.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گلستان به سهم ۸۷ درصدی موتورسیکلت سواران و عابرین پیاده از فوتی‌های حوادث ترافیکی درون شهری استان اشاره کرد و گفت: ۳۰ هزار موتورسیکلت در استان فاقد پلاک هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha