۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85211838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالانه مجوز ۱۶ حزب سیاسی خراسان‌شمالی در دولت سیزدهم صادر شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی گفت: سالانه مجوز ۱۶ حزب سیاسی استان در دولت سیزدهم صادر شده که در نوع خود بی سابقه بوده است.

به گزارش ایرنا، روح الله حسین پور روز یکشنبه در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: توجه به گروه ها و احزاب سیاسی برای حضور پر رنگ تر مردم در فعالیت های سیاسی واجتماعی از اولویت های دولت است.

وی افزود: رویکرد دولت این است که مردم با علاقمندی مسائل سیاسی و اجتماعی را پی گیری کنند و در این راستا اقدامات گسترده ای برای نشاط سیاسی در استان ها انجام شده که افزایش صدور مجوز احزاب بخشی از آن است.

حسین پور با اشاره به صدور مجوز ۲۱ حزب سیاسی خراسان‌شمالی در یکسال اخیر، گفت: مجوز این احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی وزارت کشور مورد تایید و به امضای استاندار خراسان شمالی رسیده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی ادامه داد: همچنین مجوز ۶ حزب استانی دیگر نیز در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفته و به زودی صادر خواهد شد.

حسین پور یادآور شد: اینک ۱۰۵ حزب و تشکل سیاسی و صنفی شامل دفاتر استانی و شهرستانی در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

استان خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که نیمی از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha