آتش به ۲۰ هکتار از زمین‌های گندمان چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد
عکس تزئینی است.

شهرکرد- ایرنا- بخشدار گندمان شهرستان بروجن با اشاره به وقوع آتش‌سوزی اخیر گفت: آتش به ۲۰ هکتار از زمین‌های روستنای دوراهان این بخش خسارت وارد کرد.

احمد رحیمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: به‌دنبال آتش‌سوزی روز شنبه در زمین‌های دره‌گرم روستای دوراهان بخش گندمان ۲۰ هکتار از مراتع و باغ‌های مستثنیات مردم این منطقه دچار خسارت شد.

وی افزود: نیروهای امدادی منابع‌طبیعی و آبخیزداری، آتش‌نشانی شهرداری گندمان، کشاورزان، دامداران و مردم محلی برای خاموش کردن این آتش‌سوزی پنج ساعت مستمر تلاش کردند.

رحیمیان تصریح کرد: علت این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان منابع‌طبیعی و آبخیزرداری چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن در حال بررسی است.

به گزارش ایرنا، در سال‌های گذشته مناطق دیگری از بخش گندمان شهرستان بروجن از جمله تالاب بین‌المللی گندمان به‌علت خشکسالی‌های سال‌های اخیر، گرم شدن هوا و برخی بی‌احتیاطی‌های انسانی با آتش‌سوزی مواجه شده بود.

به گزارش ایرنا، تالاب بین‌المللی گندمان با یک‌هزار و ۷۰ هکتار وسعت جزو ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری ایران و مهم‌ترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دایم پرندگان بومی و تخم‌گذاری پرندگان مهاجر به‌شمار می‌رود که در ضلع جنوبی شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری واقع شده‌ است.

گندمان در ۸۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha