ناظمی: به نبردی نابرابر در مسابقات جهانی موتورکراس می‌رویم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون موتورسورای و اتومبیل‌رانی درباره اعزام تیم ملی به رقابت‌های جهانی موتورکراس گفت: ملی‌پوش اعزامی ما در سال گذشته توانست جایگاه ۲۰ جهان را از آن خود کند و این مسئله من را خیلی خوشحال کرد اما واقعیت این است که ما نبرد نابرابری با رقبا داریم.

مازیار ناظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درخصوص اعزام تیم ملی موتورکراس پسران و دختران ایران به رقابت‌های جهانی اظهار داشت: این برای اولین بار در تاریخ ایران است که تیم ملی پسران و دختران را همزمان به رقابت‌های بین‌المللی اعزام می‌کنیم. این موضوع از آرزوهای من بود و از وزارت ورزش و اسپانسر تیم بسیار ممنونم که از ما حمایت کردند تا برای مسابقات قهرمانی جهان بتوانیم بهترین موتورسواران کشور را اعزام کنیم. دفعه قبل که تیم آقایان به این مسابقات اعزام شدند نزدیک به ۱۲ سال پیش بود و در سال‌های گذشته آقایان و بانوان به صورت انفرادی و شخصی در مسابقات شرکت می‌کردند.

وی ادامه داد: هستی رضایی، ملی‌پوش اعزامی ما در سال گذشته توانست جایگاه ۲۰ جهان را از آن خود کند و این مسئله من را خیلی خوشحال کرد اما واقعیت این است که ما نبرد نابرابری با رقبا داریم. چه از نظر سخت افزار و موتور سیکلت و چه از نظر تجربه حضور در تورنمنت‌های مختلف با حریفان قابل مقایسه نیستیم ولی موتورسواران ما با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات مالی می‌توانند رقیب سختی برای حریف‌های جهانی باشند و جایگاه خوبی نیز کسب کنند.

ناظمی: به جنگی نابرابر در مسابقات جهانی موتورکراس می‌رویم

رئیس فدراسیون موتورسورای با اشاره به مشکلات ورزشکاران رشته موتورسواری در روند حرفه‌ای خودشان، عنوان کرد: در خاورمیانه هیچ حریفی نداریم و در آسیا نیز بهترین تیم موتور کراس هستیم. ما موتورهای به روزی نداریم اما از نظر تکنیک و تجربه دختران و پسران ایران بی همتا هستند. موتورکراس‌ قیمت پایینی ندارد و خیلی از خانواده‌ها وقتی موتورشان به مشکل می‌خورد، حتی توان مالی تعمیر آن را ندارند.

وی درباره این که آیا رشته مورتوسواری مختص قشر مرفه جامعه است، اینطور تاکید کرد: این رشته لزوما برای افرادی که از نظر مالی سطح بالایی دارند نیست. من دیدم پدری که با یک پراید در آژانس کار می‌کند هزینه‌های سنگین موتور فرزندش را تامین می‌کند تا به رقابت‌های جهانی برسد. این موضوعات در رشته موتورسواری بسیار ارزشمند است.

ناظمی: به جنگی نابرابر در مسابقات جهانی موتورکراس می‌رویم

ناظمی در مورد میزبانی ایران از مسابقات بین‌المللی موتورسواری گفت: همین الان وقتی اخبار فدراسیون را برای رئیس فدراسیون جهانی می‌فرستم بسیار مورد تشویق قرار می‌گیرد. نمی‌خواهم اغراق کنم ولی از نظر تعداد رویدادهای برگزار شده از خیلی کشورهای آسیایی جلوتر هستیم اما مشکل ما ارتباط با بقیه دنیا است. برای یک میزبانی ساده فقط ۲۰۰ هزار دلار باید به کنفدراسیون آسیا پرداخت کنیم اما باز هم ما در تلاش هستیم و در مهر و آبان مسابقات بین المللی را در شهر تبریز خواهیم داشت.

وی افزود: فراخوان برای این مسابقات داده می‌شود اما در کنار آن مجبوریم برای بالا بردن سطح رقابت‌ها و استقبال بیشتر برخی ورزشکاران حرفه‌ای را خودمان دعوت کنیم. در رشته ما برای شرکت در مسابقات هم کسب امتیازها و جایگاه‌ جهانی مدنظر ورزشکاران است و هم به جوایز مالی توجه زیادی می‌شود که باید به هر ۲ مسئله اهمیت زیادی دهیم تا میزبانی خوبی داشته باشیم. ما مفصل‌ترین ارتباط‌های بین المللی را در ورزش داریم و به این مسئله خیلی اهمیت دادیم.

ناظمی: به جنگی نابرابر در مسابقات جهانی موتورکراس می‌رویم

رئیس فدراسیون موتورسورای و اتومبیل‌رانی درباره روند بازسازی پیست‌های مختلف فدراسیون خاطرنشان کرد: پیست اتومبیل‌رانی ۲۰ سالی بود که دست نخورده بود و بازسازی آن از وظایف من است زیرا متعلق به تمام مردم ایران است. در حال حاضر پیست آماده شده و به زودی مسابقات موتور ریس و اتومبیل‌رانی در آن برگزار می‌شود. بازسازی پیست موتور کراس هم در دستور کار است و باید امکانات رفاهی و فنی آن بهتر شود. این اتفاق بزرگی بوده و انتظار داریم استقبال خوبی از آن بشود.

وی تاکید کرد: ۲۹ و ۳۱ شهریور راند اول و دوم مسابقات موتور ریس برای انتخابی کاپ آسیا را داریم و پس از آن هم ۷ مهر ماه مسابقات راند اولمسابقات ریس قهرمانی ایران برگزار می‌شود. راند دوم مسابقات موتور کراس قهرمانی ایران نیز ۳۱ شهریور در کرمان برگزار خواهد شد که به نام جام شهید ملی، شهید سلیمانی است. جوایز بسیار خوبی هم در نظر گرفتیم تا ورزشکاران روحیه بهتری برای شرکت در مسابقات داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha