استاندار مرکزی: ظرفیت قابل توجهی برای تامین گاز صنایع ساوه فراهم شد

ساوه - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: ظرفیت قابل توجهی برای تامین گاز مورد نیاز صنایع شهرستان ساوه با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» روز یکشنبه در جریان بهره‌برداری از طرح‌های شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه هیچ کشوری نتوانسته مانند ایران در تامین گاز اقدام عملیاتی انجام دهد، افزود: این نوع انرژی در تامین مایحتاج تولید و رفاه، حرف نخست را می‌زند و در این راستا طرفیت خوبی برای تامین گاز واحدهای تولیدی شهرستان ساوه به عنوان قطب صنایع تولیدات غیرنفتی ایران فراهم شده است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی رتبه نخست بهره‌برداری از گاز در بخش خانگی با ۱۰۰ درصد پوشش شهری و ۹۹.۸ درصد روستایی و ۱۰۰ درصد نواحی و شهرک‌های صنعتی دارد که تامین این زیرساخت به منطور پاسخگویی به مطالبات مردمی قابل قدردانی است.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه کشور یک عقب افتادگی تاریخی در توسعه متوازان دارد و لازمه پاسخگویی به مطالبات انباشته شده کار جهادی و بدون وقفه بوده که این نیاز در شرکت گاز ایران به خوبی پاسخ داده شده است.

معاون مهندسی و بهره برداری مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز با اشاره به افتتاح ایستگاه ۱۰۰ هزار متر مربعی برای شهرستان ساوه گفت:  ساوه قدیمی ترین شهر صنعتی کشور را داراست و به لحاظ جمعیتی رو به رشد است و باید ظرفیت تامین انرژی  برای توسعه آن پیش بینی شود.

محمد صالح افزود: این ایستگاه نیاز شهرستان ساوه را برای  ۱۵ سال آینده با همین روند رشد جمعیتی تامین خواهد کرد و نرخ مصرف انرژی در ایران نسبت به جهان بالاست و متعادل نیست بنابراین مصرف بهینه باید در دستور کار قرار گیرد.

۹۹.۸ درصد روستاهای استان مرکزی از خدمت گاز بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی هم در این مراسم با اشاره به گازرسانی به یک‌هزار و بیستمین روستای استان مرکزی، گفت: اکنون به ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹.۸ درصد مناطق روستایی این استان گازرسانی شده است.

«مهدی کمال‌آبادی فراهانی» با بیان اینکه این استان اولین استان سبز با گازرسانی به نقاط مختلف شهری و روستایی در کشور شناخته می شود، یادآور شد: عملیات گازرسانی به روستای ورکبار از توابع بخش نوبران ساوه با اعتبار ۷۷ میلیارد ریال با طول شبکه ۱۰ هزار و ۷۱۶ متر شبکه پلی اتیلن انجام شده است.

وی افزود: با گازرسانی به بیش از ۷۰ خانوار این روستا ،سالانه بیش از ۱۴۰ هزار لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی می‌شود که باعث کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی اقتصادی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با اشاره به افتتاح ایستگاه ۱۰۰ هزار متر مکعبی در روستای قوچ امامی ساوه اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح ظرفیت برداشت گاز در این شهرستان از خط انتقال سراسری از ۲۰۰ هزار به ۳۰۰ هزار متر مکعب رسید که با توجه به صنعتی بودن این منطقه موجب پایداری شبکه در فصول سرد خواهد شد.

کمال‌آبادی فراهانی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات گازرسانی به ۲ روستای خرازان تفرش و پلنگ‌آباد ساوه همزمان با هفته دولت، اظهار کرد: بودجه پیش‌بینی شده برای طرح خرازان ۹۶ میلیارد ریال و روستای پنگ آباد نیز ۳۶ میلیارد ریال است.

وی افزود: در روستای خرازان حدود ۱۲ کیلومتر شبکه‌گذاری می‌شود که گازرسانی به بیش از ۷۴ خانوار ساکن در این روستا انجام خواهد شد که زمینه صرفه جویی ۱۴۸ هزار لیتری را در گاز مایع فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی تصریح کرد : اجرای گازرسانی به روستای پلنگ آباد ساوه نیز با پنج کیلومتر شبکه اجرا می‌شود که با گازرسانی به خانوارهای این روستا صرفه جویی ۸۰ هزار لیتری در سوخت مایع ایجاد خواهد شد.

کمال آبادی فراهانی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تاکنون ۴۷۲ خانوار استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند، گفت : در طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در سطح استان تاکنون برای ۶۷۳۵ واحد موتورخانه موافقتنامه اجرا منعقد شده است که از این تعداد نزدیک به ۲ هزار و ۶۲۱ از ابتدای طرح تاکنون بهین‌ سازی شده است.

یک‌هزار و ۱۸۰ طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با هفته دولت امسال در نقاط مختلف استان مرکزی بهره‌برداری می‌شود که شهرستان ساوه با ۱۴۵ طرح بیشترین میزان طرح‌های هفته دولت این استان را به خود اختصاص داده است.

امروز همچنین با حضور استاندار مرکزی از ساختمان جدید اداره منابع طبیعی شهرستان ساوه رونمایی شد ؛ این طرح در دو طبقه به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع در مجاورت ساختمان قدیمی همین اداره با اعتباری در حدود ۶۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

استاندار مرکزی صبح امروز در بدو ورود به شهرستان ساوه، با حضور در امامزاده سید علی اصغر (ع) گلزار شهدای این شهر را گلباران کرده و با آرمان های آنان تجدید میثاق کرد و پس از آن با خانواده شهیدان مهدی و هادی ناصری دیدار و گفت و گو کررد.

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت ۱۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان ساوه به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی ۴۵ پروژه نیز آغاز شد؛ این پروژه‌ها با ۲۷ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال اعتبار، برای یک هزار و ۵۷۴ نفر در این شهرستان ایجاد اشتغال کرده است.

از تعداد کل طرح‌های هفته دولت در شهرستان ساوه، ۱۳۸ پروژه با مجموع اعتبار ۱۰ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و ۷ پروژه با اعتبار ۱۶ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال، اقتصادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha