۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۲۲
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85212393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم اردبیل از سفرهای غیرضروری به سایر شهرها پرهیز کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با توجه به حجم بالای تقاضای انتقال و جاجایی زائران اربعین حسینی به مرزهای کشور، مردم از سفرهای غیرضروری در این ایام پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کلیم‌الله وثوقی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی در اردبیل افزود: راهداری و ناوگان حمل و نقل جاده ای استان با تمام امکانات و قوا به طور شبانه روز آماده خدمت به زائران اربعین هستند.

وی اظهار کرد: در همین راستا ۶۰ شرکت حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با ۲۷۰ دستگاه اتوبوس بدون تعطیلی و وقفه برای انتقال زائران اربعین حسینی به مرزهای مختلف کشور به ویژه مرز مهران به طور شبانه روز تلاش می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه جابجایی زائران به همایش پیاده‌روی اربعین بزرگترین جابجایی مسافر در جهان است، اضافه کرد: با اینکه اردبیل جزو استان‌های سرآمد در موضوع اربعین است و هیچ مشکلی در تامین اتوبوس و ناوگان حمل و نقل زائران اربعین ندارد اما برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب، مردم از سفرهای غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

وثوقی درباره نرخ بلیت‌های اتوبوس از اردبیل به مقصد عراق بیان کرد: نرخ بلیت اتوبوس ۲۵ نفره هشت میلیون و ۴۴۰ هزار ریال ، اتوبوس‌های ۳۲ نفره هفت میلیون و ۱۱۰ هزار ریال و اتوبوس‌های ۴۴ نفره نیز پنج میلیون و ۷۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی ادامه داد: دریافت هر نوع مبلغ اضافی از نرخ مصوب تخلف محسوب شده و با رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل متخلف در این زمینه بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به حجم زیاد درخواست زائران برای انتقال به مرز مهران، گفت: این درحالی است که معطلی زائران در مرز خسروی، تمرچین و باشماخ بسیار کمتر از مرز مهران است و انتظار می رود بخشی از زائران برای سفر به کربلای معلی از این مرزها تردد کنند.

وی افزود: در حال حاضر در مرز تمرچین با کمترین تردد روبه رو هستیم و زائران به راحتی و با هزینه‌ای به مراتب کمتر می توانند در اندک زمان ممکن تردد در این مرز را ثبت و به مقصد نجف و کربلا سفر کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: آخرین موکب اردبیلی‌ها در قالب گروه بهداشتی، درمانی از شهرستان خلخال به کشور عراق اعزام شد.

اسفندیار هوشیار با بیان اینکه امسال ۱۷ موکب از استان اردبیل در ایام اربعین در عراق و در مسیر تردد به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند، افزود: از این تعداد ۱۱ موکب در نقاط مختلف عراق و ۶ موکب نیز در مسیر تردد زائران در داخل کشورمان به زائران ارائه خدمات می کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۸۵۰ نفر به عنوان خادم در موکب های استان اردبیل به زائران اربعین حسینی ارائه خدمات می‌کنند، اظهار کرد: در این موکب ها هر روز به سه هزار زائر انواع خدمات مانند تغذیه و اسکان ارائه می شود.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این موکب‌ها تا ۲ روز بعد از اربعین حسینی به زائران ارائه خدمات می کنند و اتوبوس‌ها نیز تا ۲۰ شهریور در مرزها مستقر و نسبت به انتقال و جابجایی زائران اقدام خواهند کرد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر امکان تردد از مرز خسروی و تمرچین در کوتاه‌ترین زمان وجود دارد به طوری که روزانه ۷۰ هزار زائر از این مرزها تردد می‌کنند و زائران با ۳۰ هزار دینار به راحتی می‌توانند خود را به بغداد رسانده و از آنجا عازم نجف و کربلا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha