۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85213512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در استان اردبیل جابجا شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا و بار در پنج ماه امسال در این استان جابجا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کلیم اله وثوقی روز دوشنبه در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل اردبیل، افزود: در پنج ماه گذشته ۱۲۹ هزار و ۴۴۸ برگ بارنامه صادر و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا و بار در استان اردبیل جابجا شده است.

وی با اشاره به اینکه هر سال بیش از چهار میلیون تن کالا و بار از نقاط مختلف استان اردبیل به سایر نقاط حمل می‌شود، بیان کرد: بیشترین میزان کالا در پنج ماه سال جاری به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، نمین، پارس‌آباد، خلخال، بیله‌سوار، اصلاندوز، مشگین‌شهر و گرمی جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اظهار کرد: در این مدت ۷۵۳ هزار و ۶۳۸ تن کالا در شهرستان اردبیل، ۵۲۲ هزار و ۷۶۸ تن کالا در نمین، ۱۸۸هزار و ۱۰۱ تن کالا در پارس‌آباد، ۱۲۱ هزار و ۵۲۳ تن کالا در خلخال، ۷۳ هزار و ۲۱۱ تن کالا در بیله‌سوار، ۵۸ هزار و۸۲۳ تن کالا در شهرستان اصلاندوز، ۵۲ هزار و ۴۹۸ تن کالا در مشگین‌شهر و ۲۷ هزار و ۹۸۰ تن کالا هم در شهرستان‌ گرمی مغان جابجا شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل عمده کالاهای جابجا شده را سیمان فله ای و کیسه ای، مصالح ساختمانی، آب معدنی ،هندوانه، شمش آهن، گوجه فرنگی و سیر برشمرد.

وثوقی با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی جابجایی کالا و بار در شهرستان خلخال گفت: در پنج ماه پارسال در مجموع ۷۹ هزار و ۷۵۶ تن کالا در شهرستان خلخال جابجا شده بود که امسال این رقم با افزایش ۵۲ درصدی به ۱۲۱ هزار و ۵۲۳ تن کالا و بار رسیده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل از افزایش ۱۴ درصدی صدور برگ بارنامه در شهرستان نمین خبر داد و افزود: در پنج ماه پارسال در مجموع ۱۸ هزار و ۹۱۰ برگ بارنامه در شهرستان نمین صادر شده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ برگ بارنامه افزایش یافته است.

وی حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم را از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان دانست و اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان اردبیل کاملا عادی و روان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه رسیدگی شود.

۹۰ شرکت حمل و نقل و ۲ باب پایانه کالا در استان اردبیل فعال است و ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان باری و ۱۲ هزار و ۶ راننده نیز در حوزه حمل و نقل کالا در این استان در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

همچنین ۵۸ شرکت ، هفت پایانه مسافربری و هزار و ۲۳۱ ناوگان در بخش مسافر استان اردبیل فعال بوده و ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در این بخش به مردم و مسافران ارائه خدمت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha