۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۰۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85212452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل خاصی حوزه خدمات رسانی اربعین از سوی زوار در  ایلام گزارش نشده است

ایلام - ایرنا - رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه مشکل خاص و قابل ذکری در موارد مختلف از جمله امنیت در حوزه اربعین تا کنون در استان مشاهده یا گزارش نشده است، گفت: نظارت بر روند فعالیت دستگاه های مسئول، موکب و ایستگاه های صلواتی به طور مستمر انجام می گیرد.

مران علیمحمدی" روز یکشنبه در حاشیه بازدید از موکب بزرگ بنیاد مستضعفان و ایستگاه فرهنگی شین واقع در سه راهی کارَزان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظرفیت ها و توان استان ایلام در حوزه های مختلف از جمله تغذیه، اسکان، ترابری، بهداشت و امنیت در کنار ظرفیت های ملی در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی است.

وی افزود: دستگاه قضا در تمام بخش ها بر روند اجرای کنگره عظیم اربعین و دستگاه های دخیل در خدمات رسانی به زوار اربعین نظارت دارد.

علیمحمدی یادآور شد: در نقطه صفر مرزی قضات کشیک مشغول به فعالیت هستند و ماموران نیروی انتظامی نیز تحت تعلیم قضات کشیک بر حسب وظایف مشخص خود، به زائران خدمات رسانی می کنند.

به گفته رییس کل دادگستری استان ایلام، در هر شهرستان ۲ قاضی کشیک ویژه اربعین به عنوان دادیار و بازپرس مستقر شده اند.

مشکل خاصی تاکنون از سوی زائران گزارش نشده است

وی تاکید کرد: حرکت مومنانه خیل عظیم زائران به طرف عتبات عالیات بیانگر ارادت و نشات گرفته از علاقه خالصانه مردم به ابا عبدالله الحسین(ع) است.

علیمحمدی اظهار کرد: وظیفه خطیر مسئولان فراهم کردن زیرساخت و بسترهای اربعین و امکانات رفاهی و خدماتی برای انبوه زائران اربعین است.

وی شکل گیری کنگره بزرگ، باشکوه و بین المللی اربعین را حاصل حضور پرشور، خودجوش و خالصانه مردم از ایران و دیگر اقصی نقاط جهان و حتی غیرشیعیان برشمرد.

به گزارش ایرنا، ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران(شین) برای دومین سال پیاپی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج هنرمندان در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان از چهارم تا شانزدهم شهریور خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و تجسمی در بخش های مختلف ارائه می کند.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور است.

بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران عبور می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha