۶ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 5478
کد خبر: 85212697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات پنج ماه گذشته ۱۲۳ فوتی در سیستان و بلوچستان برجا گذاشت

زاهدان- ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مردادماه بر اثر وقوع تصادفات ۱۲۳ نفر از شهروندان جان خود را از دست داده‌اند.

علی عبدالرزاق نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: علاوه بر فوت ۱۲۳ شهروند، بر اثر وقوع تصادفات در این بازه زمانی هفت هزار و ۶۴۷ نفر نیز مصدوم شدند.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان مردادماه سه هزار و ۱۶۵ ماموریت شهری و جاده‌ای توسط تکنسین ها اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت گرفته است.

این مسوول ادامه داد: در این مدت در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۲۰ هزار و ۹۴۴ ماموریت شهری و ۹ هزار و ۲۲۱ ماموریت جاده‌ای توسط تکنسین‌ها اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه انجام که در آن ۱۷ هزار و ۱۷۴ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۱۰ هزار و ۲۱۴ نفر نیز در محل مداوا شده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع این ماموریت‌ها سه هزار و ۵۲۰ ماموریت مربوط به تصادفات شهری و یک‌هزار و ۹۳۱ مورد نیز مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: همچنین یک هزار و ۶۶ نفر نیز درمان سرپایی و ۶ هزار و ۵۸۱ مصدوم نیز جهت درمان به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی منتقل شدند.

وی با اشاره توسعه زیرساخت های اورژانس در مناطق تحت پوشش دانشگاه گفت: خوشبختانه با ساخت پایگاه‌های درون و برون شهری و همچنین استقرار آمبولانس در این پایگاه‌ها هم اکنون میانگین رسیدن آمبولانس بر بالین مصدوم در سطح شهر هفت دقیقه و در مناطق جاده ای ۱۳ دقیقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha