انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی در دولت سیزدهم یک میلیارد لیتر افزایش یافت

اراک - ایرنا - مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی گفت: انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی این منطقه در دولت سیزدهم، سالانه حدود یک میلیارد لیتر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، « علی‌اکبر فضلی‌خانی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، با تبریک هفته دولت، افزود: هم‌اکنون و با تلاش‌های دولت سیزدهم، منطقه مرکزی به طور میانگین سالیانه ۵۸ میلیارد نفت خام و فرآورده‌های نفتی انتقال می‌دهد.

وی بیان کرد: از این میزان، ۳۰ میلیارد لیتر نفت خام و ۲۸ میلیارد لیتر، فرآورده‌های نفتی است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی ادامه داد: ۱۴ هزار کیلومتر خط، حدود ۱۰۰ سایت صنعتی و ۱۹۸ مرکز انتقال نفت، تاسیسات و فشارشکن در شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران وجود دارد.

فضلی‌خانی عنوان کرد: از این میزان، یک‌هزار و ۷۵۰ کیلومتر خط انتقال، هشت سایت صنعتی و ۲۲ مرکز انتقال در منطقه مرکزی است.

وی گفت: تمام خطوط نفتی منطقه مرکزی زیر خاک است و تهدید سرقت نمی‌شود و مدام رصد و مراقبت می‌شوند.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی اضافه کرد: تمام تعمیرات مورد نیاز شرکت توسط داخل انجام می‌شود و تحریم‌ها تاثیری در این راستا نداشته است.

فضلی‌خانی عنوان کرد: معاونت مخابرات منطقه مرکزی دارای ۳۳ ایستگاه مخابراتی است که هشت ایستگاه در مناطق مرتف و سخت عبور و ۲۵ ایستگاه در سایر مناطق استقرار دارد.

وی گفت: حدود ۳۹۰ کیلومتر فیبرنوری در منطقه وجود دارد که شامل استان‌های لرستان، همدان، قم، مرکزی و اصفهان است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی افزود: همچنین بخش مخابرات خدمت رسانی به شرکت‌های نفتی، گاز و برخی دستگاه‌های حساس را نیز برعهده دارد.

وی اظهار کرد: ۱۲ منطقه عملیاتی در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی وجود دارد.

وزارت نفت چهار شرکت اصلی دارد که شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران یکی از این شرکت‌ها است و شرکت خطوط لوله و نفت مخابرات زیرمجموعه این شرکت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha