۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85213165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ طرح بخش کشاورزی دزفول بهره برداری شد

۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبر: 85213165
۱۲ طرح بخش کشاورزی دزفول بهره برداری شد

دزفول- ایرنا- ۱۲ طرح بخش کشاورزی شهرستان دزفول روز دوشنبه در آیینی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان به مناسبت هفته دولت بهره برداری شدند. 

به گزارش ایرنا مدیر جهاد کشاورزی دزفول در آیین بهره برداری همزمان ۱۲ طرح بخش کشاورزی دزفول در کارخانه تولید خوراک آماده دام، طیور و آبزیان شرکت صباسبز مهام، تسهیلات را موتور محرکه اقتصاد دانست و گفت: مجموع پرونده‌های تسهیلات بخش کشاورزی شهرستان دزفول ۱۰ هزار میلیارد ریال است که انتظار می‌رود همکاری لازم درخصوص ارائه این تسهیلات صورت گیرد.

بهروز قمرزاده با بیان اینکه تامین اعتبارات مورد نیاز باعث تحول در بخش کشاورزی می‌شود، افزود: حدود ۲۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی شهرستان دزفول فعالیت دارد که تولید ۲ و نیم میلیون تنی محصولات کشاورزی را رقم می‌زنند.

وی با اشاره به وجود ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و ۲۵ هزار هکتار دیم در شهرستان دزفول ادامه داد: پیگیری‌هایی برای ایجاد مرز هوایی دزفول توسط فرماندار و نماینده این شهرستان در مجلس انجام شده که نیاز شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول راه اندازی پایانه صادراتی این شهرستان را نیازمند اعتبار دانست و گفت: تبدیل دزفول به شهر گردشگری کشاورزی باعث رونق و رشد در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۵۰ مرغداری فعال در شهرستان دزفول افزود: ۳۵ درصد مرغ استان خوزستان در دزفول تولید می‌شود و اتحادیه مرغداران این شهرستان فعالترین اتحادیه استان است.

قمرزاده فعالیت سه زنجیره تولید مرغ در شهرستان دزفول را یادآور شد و اظهارکرد: واحد تولید خوراک طیور که اکنون به بهره برداری رسید در راستای تکمیل زنجیره تولید مرغ است.

وی افزود: واحد خوراک آماده طیور، دام و آبزیان شرکت صبا سبز مهام با حجم سرمایه گذاری ۳۹۹ میلیارد ریال شامل ۳۲۰ میلیارد ریال آورده شخصی و ۷۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ ساخته شده که ۷۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۱۲۰ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: طرح بهسازی کانال‌های آبیاری با ۴۳ میلیارد ریال اعتبار و ۴۳ نفر اشتغالزایی، طرح تولید انواع خوراک دام بر پایه علوفه با ۱۳۶ میلیارد ریال اعتبار و ۳۵ نفر اشتغالزایی و سه واحد گلخانه‌ای تولید محصولات کشاورزی با ۱۹۵ میلیارد ریال اعتبار و ۴۵ نفر اشتغالزایی از دیگر طرح‌هایی هستند که امروز به طور همزمان بهره برداری شدند.

وی افزود: سه واحد پرواربندی بره با ظرفیت ۶۷۰ راس با اعتبار ۲۳۹ میلیارد ریال و ۲۱ نفر اشتغالزایی، واحد پرورش گوسفند داشتی با ظرفیت ۴۵۴ راس با ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۱۴ نفر اشتغالزایی و ۲ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۱۴۰ هزار قطعه با حجم سرمایه گذاری ۱۱۲ میلیارد ریال و ۷۸ نفر اشتغالزایی نیز افتتاح شدند.

عبدالحمید افشار مدیرعامل کارخانه تولید خوراک دام شرکت صبا سبز مهام نیز در آیین بهره برداری از این طرح گفت: در حال حاضر در یک نوبت کاری فعالی می کنیم که درصورت رفع مشکل تامین نهاده‌ها می‌توانیم نوبت‌های کاری دوم و سوم خود را نیز فعال کنیم.

به گزارش ایرنا عملیات اجرایی طرح توسعه شبکه فیبر نوری بخش شهیون دزفول نیز امروز دوشنبه در آیینی به مناسبت هفته دولت آغاز شد.

پیش از این نیز ۱۶ طرح عمرانی ورزشی به مناسبت هفته دولت در شهرستان دزفول کلنگ زنی یا بهره برداری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha