عراق و سازمان همکاری اسلامی ایجاد سازوکار گفتگو با اتحادیه اروپا را بررسی کردند

بغداد - ایرنا - وزیر امور خارجه عراق و رئیس سازمان همکاری اسلامی با محکوم کردن تکرار جنایت سوزاندن قرآن کریم در سه کشور اروپایی، ایجاد سازوکاری برای گفت وگو با اتحادیه اروپا در این باره را بررسی کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، « فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق امروز در کنفرانس خبری مشترک با «حسین ابراهیم» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی که در بغداد برگزار شد، افزود: در نشست با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی درباره مسائل مربوط به حرکت های نژادپرستانه علیه مسلمانان گفتگو کردیم.

وی افزود: ایده برگزاری نشست ها و ایجاد سازوکاری برای گفت وگو با اتحادیه اروپا طرح و بررسی شد.

فواد حسین همچنین با اشاره به حمایت های سازمان همکاری اسلامی از مواضع عراق پس از اهانت های انجام شده به قرآن کریم اظهار داشت: نشست ماه گذشته میلادی سازمان همکاری اسلامی در خصوص آتش زدن قرآن کریم یک رویداد مهم بود و ما ایده حمایت مستمر از دفتر سازمان همکاری اسلامی در بغداد را اعلام کردیم.

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که آتش زدن قرآن کریم اقدامی علیه آزادی بیان است.

«حسین ابراهیم» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این کنفرانس خبری از موضع دولت عراق علیه آتش زدن قرآن کریم تقدیر کرد.

هتک حرمت قرآن کریم در ماه‌های اخیر در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر و آزادی بیان همچون سوئد و دانمارک و هلند، خشم مسمانان جهان را برانگیخت و آنها با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی این اقدام را محکوم و خواهان جرم انگاری آن شدند.

کشورهای اسلامی نیز به طور جداگانه در محکومیت این اقدام، سفرای این کشورها را فراخوانده یا آنها را اخراج کردند و خواهان پایان دادن به هتک حرمت به قرآن کریم شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha