۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۵
کد خبر: 85185934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز نشست سازمان همکاری اسلامی/ اهانت به قرآن کریم محکوم است + فیلم

تهران - ایرنا- نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم عصر امروز دوشنبه با حضور وزیران خارجه کشورهای عضو آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در این نشست که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: ما موارد آتش زدن قرآن کریم را محکوم می کنیم.

وی گفت: از همه کشورهای عضو می خواهیم که گام های مهمی را برای مقابله با این تعرض و تعدی به قرآن کریم بردارند.

بن فرحان افزود: ما هرگونه اقدامی را که به گسترش نفرت افکنی و خشونت منجر می شود، محکوم می کنیم و بر گسترش ارزش های صلح تاکید داریم.

اعضا اقدامات مناسبت در روابط خود با سوئد و دانمارک اتخاذ کنند

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز گفت: ما از عربستان و ایران برای برگزاری این نشست برای محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک تشکر می کنیم و این نشست برای موضعگیری مشترک برای مقابله با این تعرض ها است.

حسین ابراهیم طه افزود: حوادث آتش زدن قرآن کریم بیانگر عدم احترام به قرآن کریم است.

وی گفت: تاسف بار است که دولت های دانمارک و سوئد به دادن مجوز برای آتش زدن قرآن کریم ادامه داده اند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین گفت: مسئولان دانمارک باید از اهانت به قرآن کریم و آتش زدن این کتاب مقدس جلوگیری کنند.

وی با اشاره به تکرار اهانت به قرآن کریم و صدور مجوز دولت های سوئد و دانمارک برای آن گفت: از کشورهای عضو می خواهیم که اقدامات حاکمیتی مناسب خود را در روابط خود با سوئد و دانمارک اتخاذ کنند.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

«سلوان مومیکا» فرد تندرو ۳۷ ساله عراقی الاصل چند هفته پیش با مجوز پلیس سوئد و در حضور ده‌ها نفر یک جلد قرآن کریم را در برابر مسجد جامع استکهلم آتش زد که با موج محکومیت گسترده بین المللی روبرو شد.

دستگاه قضایی و دولت عراق در سایه تاکید مقامات و شخصیت های سیاسی و دینی و اقشار مختلف مردم، خواهان استرداد وی به عراق برای محاکمه شده اند.

براساس گزارش رسانه ها، عناصر هتاک امروز نیز مقابل پارلمان سوئد در شهر استکهلم دوباره اقدام به آتش زدن قرآن کریم کردند. "سلوان مومیکا" و "سلوان ناجم" امروز بعد از هتک حرمت قرآن کریم، صفحاتی از آن را مقابل جمعیت آتش زدند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha