۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85213452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت ۹۲۰ هزار تردد زائر از مرز مهران تا پیش از ظهر ایلام

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: ۹۲۰ هزار نفر زائر تا پیش از ظهر امروز از مرز مهران تردد کرده اند.

حسن بهرام‌نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران مستقر در مرز مهران اظهار کرد: از این تعداد ۷۵۰ هزار نفر خروج و ۱۷۰ هزار نفر ورود داشتند.

وی افزود: تردد در تمام راه های مواصلاتی استان روان است اما در مسیر حمیل - شباب ترافیک های مقطعی و کوتاه مدت شکل می گیرد.

بهرام نیا ادامه داد: در طول مسیر تردد زائران اربعین به سمت مهران ایستگاه های صلواتی و امکانات رفاهی و خدماتی فراهم شده است.

وی یادآور شد: دستگاه های خدمات رسان، امنیتی و امدادی با تجهیزات کامل در طول مسیر تردد زائران مستقر هستند.

استاندار ایلام در خصوص پارکینگ های شهر مهران گفت: حدود ۶۰ درصد ظرفیت پارکینگ های شهر مهران پر شده ولی سایر پارکینگ ها ظرفیت پذیرش خودروها را دارند.

وی از آمادگی ناوگان حمل و نقل برون شهری پایانه برکت جهت انتقال زائران به سمت استان های خود یا از استان های مبدا به سمت مهران خبر داد که بدون هیچ مشکل خاصی در حال فعالیت هستند.

استاندار ایلام گفت: ستاد اربعین به طور مرتب مشکلات، نواقص و مطالبات مربوط به زیرساخت های اربعین، موکب و ایستگاه های صلواتی و خدمات رسانی به زائران را رصد می کند و در قالب قرارگاه مشترک ایران و عراق هم مشکلات آن سوی مرز پیگیری می شود و تاکنون هیچگونه مشکلی مربوط به اربعین در استان گزارش یا مشاهده نشده است.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور است.

بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha