۶ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85213779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طوفان قدرتمند استوایی در راه و اعلام وضعیت اضطراری در فلوریدای آمریکا

نیویورک – ایرنا- مقامات آمریکایی اعلام کردند که طوفان استوایی ایدالیا درحالی که به سمت سواحل خلیج فلوریدا حرکت می‌کند، روز دوشنبه به گردباد بزرگی تبدیل خواهد شد و جو بایدن رئیس جمهور این کشور نیز وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی روز دوشنبه به وقت محلی از میلیون‌ها نفر از ساکنان این منطقه خواسته اند تا برای ورود این گردباد به سواحل فلوریدا در روز چهارشنبه، آماده تخلیه خانه های خود شوند.

مرکز ملی طوفان آمریکا در اعلامیه ای در ساعت ۷ صبح به وقت شرقی گفت که طوفان ایدالیا، با حداکثر بادهای پایدار ۶۵ مایل در ساعت (۱۰۵ کیلومتر در ساعت)، روز دوشنبه در دریای کارائیب در حدود ۹۰ مایلی غرب کوبا غربی درحال حرکت به سمت شمال است.

شدت فزاینده طوفان و مسیر شمالی فعلی آن، حدود ۲۰ میلیون شهروند در ایالت فلوریدا را تحت هشدار گردباد و طوفان استوایی قرار داده است.

مرکز ملی طوفان آمریکا پیش‌بینی کرد که ایدالیا پس از رسیدن به فلوریدا در سطح ۳ قرار گیرد.

ران دسانتیس فرماندار فلوریدا، روز دوشنبه در نشستی خبری گفت: همه مردم فلوریدا، باید برنامه‌ ریزی داشته باشید. این یک طوفان بزرگ و قدرتمند خواهد بود و کاملاً بر ایالت فلوریدا تأثیر خواهد گذاشت.

دسانتیس که نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از حزب جمهوریخواه است، ادامه داد که مقامات محلی در امتداد ساحل خلیج فلوریدا در حال آماده شدن برای صدور دستور تخلیه در روز دوشنبه هستند و اشاره کرد که ساکنان فلورید در این منطقه باید برای قطعی برق آماده شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha