۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85193311
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طوفان در شرق آمریکا؛ قطع برق بیش از یک میلیون نفر/ لغو صدها پرواز و دو کشته

نیویورک – ایرنا- در پی طوفان قدرتمندی که شرق آمریکا را درنوردید، حداقل دو نفر کشته شدند و دسترسی بیش از یک میلیون نفر به برق قطع و صدها پرواز لغو شد.

به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کردند یک پسر ۱۵ ساله در کارولینای جنوبی بر اثر سقوط درخت جان خود را از دست داد و یک مرد ۲۸ ساله نیز در آلاباما بر اثر برخورد صاعقه کشته شد.

همچنین بر اساس آمار پایگاه "پاور اوتیج" که موارد قطعی برق در آمریکا را نشان می دهد، عصر دوشنبه بیش از ۱.۱ میلیون خانه و کسب و کار در سراسر شرق آمریکا به برق دسترسی نداشتند و تا صبح سه شنبه به وقت محلی ، بیش از ۳۳۰ هزار مشترک برق از پنسیلوانیا تا جورجیا همچنان از دسترسی به برق محروم بودند.

روز دوشنبه و درمیان هشدار گردباد از سوی اداره ملی هواشناسی آمریکا، مقامات به کارمندان دولتی در واشنگتن دی سی اعلام کردند که زودتر به خانه بروند. این اولین هشدار گردباد در منطقه واشنگتن در یک دهه گذشته است.

بخش‌هایی از مریلند، کارولینای شمالی، ویرجینیا، ویرجینیای غربی، تنسی و کنتاکی نیز تحت هشدار گردباد قرار گرفتند و بیش از ۲۹.۵ میلیون نفر در سراسر آمریکا با چنین هشدارهایی مواجه شدند.

همچنین بر اساس آمار پایگاه فلایت اویر که برنامه پروازهای سراسر آمریکا را نشان می دهد، بیش از یک هزار و ۷۰۰ پرواز در این کشور لغو و بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ پرواز دیگر با تاخیر انجام شد.

سازمان هواشناسی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در شرق این کشور که شامل فیلادلفیا تا آتلانتا می شود، هشدار رعد و برق شدید با وزش بادهای مخرب، تگرگ، باران شدید و چند گردباد احتمالی داده بود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی آمریکا، یک سامانه طوفانی قوی پس از تحت تاثیر قرار دادن اوهایو در روز یکشنبه و روز دوشنبه در منطقه وسیعی از مناطق شرقی رودخانه می سی سی پی به سرعت درحال حرکت به سمت شرق آمریکا است.

به گفته سازمان هواشناسی آمریکا مناطق آپالاچی ها تا مریلند، پنسیلوانیا جنوبی و نیوجرسی، از جمله فیلادلفیا، بالتیمور و واشنگتن دی سی، عمدتاً شاهد وزش بادهای مخرب خواهند بود و این سامانه طوفانی بیشترین تاثیر را روی آنها خواهد گذاشت.

برای مناطقی از شمال شرقی تنسی تا بخش‌هایی از مریلند و پنسیلوانیا جنوبی هشدار سطح ۴ از ۵، به دلیل احتمال طوفان‌های شدید صادر شده است.

همزمان پس از شکسته شدن یک یخچال طبیعی در آلاسکا و آزاد شدن آب دریاچه پشت این یخچال و طغیان رودخانه، مقامات شهر جونو در آلاسکا، در این شهر روز دوشنبه به وقت محلی اعلام وضعیت اضطراری کردند. به گفته مقامات آمریکایی، این سیل به دلیل شکسته شدن بخشی از یخچال طبیعی مندنهال، واقع در حدود ۱۲ مایلی شمال مرکز ایالت آلاسکا ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha