۶ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۱۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85213833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایرنای کردستان ۹ رتبه برتر جشنواره مطبوعات را از آن خود کرد

سنندج- ایرنا- در جریان برگزاری سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه‌های خبری استان کردستان، و نخستین جشنواره رسانه ورزشی استان عکاس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سنندج، ۹ عنوان برتر را از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین پایانی سومین جشنواره استانی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کردستان و نخستین جشنواره رسانه‌های ورزشی استان دوشنبه شب با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد و جمعی از مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

در این آیین و براساس رای هیات داوران سومین جشنواره مطبوعات، در بخش گزارش "چنور صادقی" و در بخش تک عکس و گزارش تصویری سید "مصلح پیرخضرانیان" و در بخش یادداشت و سرمقاله "عبدالله رحمانی" از خبرگزاری ایرنا مقام اول این سه بخش را از آن خود کردند.

همچنین "ویدا باغبانی" از خبرگزاری ایرنا در بخش تیتر رتبه سوم مشترک و در بخش جنبی نیز "عبدالله رحمانی" از ایرنا رتبه دوم را کسب کردند.

عکاس و خبرنگاران ایرنا کردستان همچنین در نخستین جشنواره رسانه‌های ورزشی کردستان چند عنوان برتر را کسب کردند.

براین اساس در بخش عکس ورزشی سید "مصلح پیرخضرانیان" از خبرگزاری ایرنا مقام سوم، در بخش گزارش مکتوب ورزشی "عبدالله رحمانی" مقام دوم و "ویدا باغبانی" شایسته تقدیر و در بخش مصاحبه ورزشی "ویدا باغبانی" مقام سوم مشترک را از آن خود کردند.


سایر برترین‌های سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها

براساس رای هیات داوران در بخش خبر "دریا ویسی" از سایت "باران خبر" به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد و در این بخش هیچ اثری حائز رتبه اول تا سوم نشد.

در بخش گزارش "سونیا محمدی" از خبرگزاری تسنیم، "عادل معروف زاده" از رسانه "هاولاتی" و "بهنام دورویی" از خبرگزاری کتاب شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین در این بخش "چنور صادقی" از خبرگزاری ایرنا و "شیرین مرادی" از خبرگزاری فارس بصورت مشترک اول، "نشمین نوشادی" از خبرگزاری کردپرس دوم و "فرانک کیانپور" از خبرگزاری ایسنا و "رزیتا قادری" از نشریه حائز رتبه سوم شدند.

در بخش مصاحبه "هیوا محمدپور" از سایت بارانی خبر و "رامیار غفاری" از خبرگزاری تسنیم شایسته تقدیر شناخته شدند.

در این بخش "فاطمه ملایی" از خبرگزاری فارس و "سرگل آرش" از کردنامه سوم مشترک، "زاهد شریف پور" از سایت واکاوی دوم و "کیوان جلالی" از سایت واکاوی اول شدند.

در بخش طراحی و صفحه آرایی نیز "شاهو احمدی" از نشریه به هیز مقام سوم، "زبیر نعمتی" از ئاوات و ده نگی کوردستان مقام دوم و "هژیر الله مرادی" از روزنامه روژان و "مهری یونسی" از هفته نامه سیروان بصوزت مشترک مقام اول را از آن خود کردند.

در بخش تیتر "ویدا باغبانی" از خبرگزاری ایرنا و "شیرین مرادی" از خبرگزاری فارس سوم مشترک، "هژیر الله مرادی" از روزنامه روژان دوم و "فیض الله پبری" از هفته‌نامه سیروان اول شدند.

در بخش جنبی جشنواره "فرانک کیانپور" از خبرگزاری ایسنا نفر سوم، "عبدالله رحمانی" از خبرگزاری ایرنا نفر دوم و "فیض الله پیری" از هفته نامه سیروان نفر اول شدند.

در بخش یادداشت و سرمقاله نیز "فیض‌الله پیری" از هفته‌نامه سیروان مقام سوم، "یحیی صمدی" از نشریه آوات مقام دوم و "عبدالله رحمانی" از خبرگزاری ایرنا مقام اول را به خود اختصاص دادند.

در بخش تک عکس و گزازش تصویری نیز "آریان نصرالهی" از نشربه روژباش کردستان سوم، "فرشید اردلان" از خبرگزاری ایسنا دوم و سید "مصلح پیرخضرانیان" از خبرگزاری ایرنا اول شدند.

برترین‌های نخستین جشنواره رسانه‌های ورزشی

براساس رای هیات داوران در بخش عکس ورزشی "فرشید اردلان" از خبرگزاری ایسنا اول، "بختیار صمدی" از خبرگزاری فارس دوم و سید "مصلح پیرخضرانیان" از خبرگزاری ایرنا سوم شدند و "هژیر الله مرادی" از روزنامه روژان شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش یادداشت و سرمقاله ورزشی "هوشیار شریعتی" از نشریه به هیز شایسته تقدیر، "حامد نظرویسی" از نشریه به هیز مقام دوم و "عرفان خادم" و "ارشاد خلیل اللهی" از نشریه کردستان ورزشی مقام سوم را از آن خود کردند و این بخش مقام اول نداشت.

در بخش مصاحبه ورزشی نیز هیات داوران اثری را شایسته اول و دوم ندانستند و "ویدا باغبانی" از خبرگزاری ایرنا، "فرهاد شیری" از نشریه به هیز و "ارشاد خلیل‌اللهی" از نشریه کردستان ورزشی سوم مشترک شدند.

در بخش گزارش مکتوب ورزشی "عبدالله رحمانی" از خبرگزاری ایرنا و "فرهاد شیری" از نشریه به هیز به ترتیب دوم و سوم شدند و این بخش رتبه اولی نداشت.

همچنین در این بخش "هیرش اسماعیل‌زاده" از نشریه به‌هیز،" اشکان خلیلیان" از نظریه کردستان ورزشی و "ویدا باغبانی" از خبرگزاری ایرنا شایسته تقدیر شناخته شدند.



تاثیر تنوع فرهنگی در کردستان بیشتر درک می شود

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین اظهار کرد: در کردستان مفهموم پیوستگی و انسجام حس و فهمیده و تاثیر تنوع فرهنگی بیشتر درک می شود.

"فرشاد مهدی پور" با بیان اینکه با استفاده از تنوع فرهنگی کیان کشور حفظ شده است، افزود: بی شک آنچه باعث شده در هجوم بی سابقه دشمنان مقاومت کنیم وجود تنوع فرهنگی در کشورمان بوده است.

وی بیان کرد: کردستان، استانی فرهنگی بوده که سالانه هم رخدادهای فرهنگی و هنری زیادی در آن اتفاق می افتد و مورد استقبال زیادی هم قرار می گیرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: توانمندسازی بنیه رسانه ای استان در زمینه های مختلف اعم از آموزش در بخش های متفاوت و حمایت از آنها از تکالیفی است که بر عهده ما مسئولان است.

مهدی پور با بیان اینکه همه رخدادهایی که طی سالیان اخیر در کشور ایجاد شده خارج از پایتخت بوده است، افزود: دشمنان برای مخدوش کردن چهره کردستان که دارای موقعیت ملی و فراملی است، همه تلاش خود را بکار گرفتند.

وی تثبیت موقعیت فراملی کردستان را امری ضروری خواند و گفت: با این اقدام و همچنین تقویت رسانه های استان حوزه هایی هم چون گردشگری که مهمترین منبع مالی و سرمایه گذاری به شمار می رود، رونق پیدا می کند.

مهدی پور با بیان اینکه کردستان در ایجاد شور و نشاط و همبستگی اجتماعی یکی از استان های تاثیرگذار کشور است، بیان کرد: چندین کانون تبلیغاتی و ۱۲۰ رسانه در استان فعالیت می کنند که میزان آگهی های دولتی توزیع شده بین آنها در سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: امسال تاکنون حدود یک میلیارد ریال بابت آگهی ها به رسانه های استان پرداخت شده که این مبلغ تا پایان سال به ۲ برابر سال گذشته خواهد رسید.

توسعه رسانه نقش موثری در تنویر افکار عمومی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی کردستان نیز در این آیین گفت: این جشنواره یک رویداد موثر در ارزشیابی عملکرد و جایگاه تخصصی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی جامعه دارد و توسعه و رشد رسانه‌ها نقش موثری در تنویر افکارعمومی، ارزش‌های اسلامی و توسعه همه جانبه کردستان دارد.

"علی اصغر دریایی" افزود: امروزه رویکرد جنگ‌ها از مرحله جنگ سخت عبور کرده و به مرحله نرم رسیده است و در این جنگ به جای جان، افکار و اندیشه‌ها در مرز خطر هستند و در این زمینه رسانه‌ها رسالت سنگینی برعهده دارند و باید از فرهنگ، باورها، اعتقادات و آداب و رسوم ایرانی صیانت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: در راستای آگاهی بخشی یکی از اولویت‌های جامعه ما در استان و کشور که مورد تاکید رهبری است بحث جمعیت وجوانی است و نباید اجازه دهیم که جامعه به سمت پیری سوق داده شود چرا که قشر جوان موتور متحرک نشاط و شادابی جامعه است.

وی در ادمه به برنامه‌های فرهنگی اجرا شده دراستان اشاره کرد و گفت: این اداره کل در ایام محرم و صفر برنامه‌های مهمی را با نگاه تمرکز زدایی از استان و با رویکرد مردمی کردن فعالیت‌ها برگزار کرده است و ما بر این باور هستیم اگر هر برنامه‌ای بویژه در حوزه فرهنگی در جریان رسانه‌ای قرار بگیرد تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وحدت پیام اربعین در کردستان است

وی برگزاری کنگره شعر عاشورایی در قروه،جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در سنندج و جشنواره عکس عاشورایی بیجار را از جمله برنامه‌های فرهنگی در استان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نیز مهمترین برنامه فرهنگی دراستان جریان دارد و ۲سال است که کردستان و مریوان قدمگاه زائران سیدالشهدا است.

وی ادامه داد: تردد زائران اربعین از این استان علاوه بر جنبه معنوی و رشد فضایل اخلاقی در زمینه معنوی و توسعه زیرساخت‌ها و گردشگری نیز برای استان تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه اربعین یک روایت متفاوت از مهمان‌نوازی و فرهنگ اصیل مردمان این دیار، و ارادت به اهل بیت پیامبر(ص) است،اظهار کرد: پیام اربعین در کردستان وحدت است و رسانه‌ها باید این رویداد مهم را به خوبی پوشش دهند.

دبیر سومین جشنواره استانی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کردستان نیز اظهار کرد:۳۸۴ اثر ازسوی ۱۰۳نفر از فعالان رسانه و عکاسان خبری استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از این تعداد ۳۸۲ اثر تایید و در اختیار داوران قرارگرفت.

منصور اولی افزود: از این تعداد ۲۲۱ اثر در بخش اصلی، ۱۰۴ اثر در بخش ورزشی و ۵۹ اثر در بخش جنبی بود.

در این آیین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از برترین ها تقدیر شد.

هیات داوران این دوره از جشنواره متشکل از علیرضا کتابدار، مسعود احمدی، شیروان یاری،ابراهیم محمدحسینی، ناصر خالدیان و توفیق مشیرپناهی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha