۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۲۳:۰۴
کد خبر: 82856330
T T
۰ نفر
برترين هاي جشنواره رسانه و كاهش آسيب اجتماعي كردستان معرفي شدند

سنندج - ايرنا - برترين هاي نخستين جشنواره رسانه و كاهش آسيب هاي اجتماعي اعتياد در كردستان شامگاه پنجشنبه در آئيني با حضور مسئولان اجرايي، فعالان رسانه ايي و خبرنگاران معرفي و با اهداي تنديس جشنواره، لوح تقدير و هديه نقدي تقدير شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين جشنواره در هشت بخش خبر، تيتر، گزارش، يادداشت و سرمقاله، گفت و گو، كاريكاتور و عكس برگزار شد و 130 اثر از سوي خبرنگاران رسانه هاي جمعي استان به دبيرخانه جشنواره ارسال شده بود.
در بخش خبر رتبه اول به چنور صادقي خبرنگار خبرگزاري مهر براي خبر اعتياد نخستين عامل طلاق در كردستان رسيد و حسن حسين زاده خبرنگار خبرگزاري ايرنا با خبر بابا آب را دوست ندارم دوم شد و عنوان سوم هم به آري عبدي از ماهنامه كوردواري با خبر ناتواني نيروي انتظامي در جمع آوري معتادان رسيد.
در بخش تيتر هم حسن حسين زاده خبرنگار خبرگزاري ايرنا با تيتر تبلور قلم در پي تولد دوباره يك مرد، توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد.
در اين بخش، تيتر زندگي هايي كه بوي دود مي دهند از مهوش رحيمي خبرنگار سايت آفتاب دل دوم شد و رتبه سوم هم به صلاح الدين ساعدي از ماهنامه كوردواري براي تيتر كردستان در سيطره اعتياد رسيد.
در بخش گزارش هم رتبه اول به شيرين مرادي خبرنگار خبرگزاري فارس براي گزارش گفتمان آمار معتادين، كارتن خواب ها و آسيب هاي اجتماعي دردي را از جامعه دوا نمي كند، رسيد.
در همين بخش، رتبه دوم به ويدا باغباني خبرنگار خبرگزاري ايسنا براي گزارش همه در برابر افزايش اعتياد مسئوليم رسيد و رتبه سوم اين بخش هم به طور مشترك به ژاله گرگاني خبرنگار خبرگزاري ايرنا براي گزارش ترك خود خواسته اعتياد در ساختمان آبي و غريبه رحيمي خبرنگار سايت آفتاب دل براي گزارش ماجراي معتادان خسته از اعتياد رسيد.
در بخش يادداشت و سرمقاله هم رتبه اول به يحيي صمدي از هفته نامه ريباز براي سايه هاي مه آلود مواد مخدر و رتبه دوم به اسرين كنعاني از سايت كُرددانش براي ريتالين ناجي شب هاي امتحان نيست رسيد.
در اين بخش اثر صلاح الدين ساعدي از ماهنامه كُردواري با عنوان كردستان در سيطره اعتياد سوم شد و روناك كنعانيان از شرق آنلاين و عدالت ناصري از فارس هم شايسته تقدير شناخته شدند.
بر اساس راي هيات داوران در بخش گفت و گو هيچكدام از آثار حائز رتبه اول نشدند و رتبه دوم به صورت مشترك به رزيتا قادري از همشهري براي دختران طلاق و جمليه معظمي از خبرگزاري ايسنا براي رسوخ اعتياد در چارچوب خانواده هاي كردستان رسيد.
در اين بخش رتبه سوم هم به طور مشترك به فاطمه ملايي از خبرگزاري فارس براي پديده هاي نوظهور، علت اصلي طلاق در كردستان و هيوا محمدپور از سايت باراني نيوز براي سرعت وابستگي به مواد مخدر صنعتي 10 برابر مواد مخدر سنتي است، رسيد.
در بخش كاريكاتور بر اساس راي هيات داوران كسي به عنوان نفر اول شناخته نشد و آثار سيامك غلامي و محمد سامان صولي هر دو از ماهنامه كردواري عناوين دوم و سوم را كسب كردند.
در بخش كاريكاتور نگين وكيلي يكي از هنرمندان اين حوزه شايسته تقدير شناخته شد.
هيات داوران در بخش عكس كسي را حائز رتبه اول ندانست و رتبه دوم به فرشيد اردلان از خبرگزاري ايسنا و رتبه سوم به الهام امي از خبرگزاري ميزان رسيد و از سيد مصلح پيرخضرانيان عكاس ايرنا نيز تجليل شد.
در اين جشنواره در بخش فيلم چهار اثر از سركوت محمدي، فريد آريانژاد، فخرالدين صفارنيا و دلنيا محمدي شايسته تقدير شناخته شدند.
همچنين در بخش ويژه كُردي هم جبار دست باز از هفته نامه دنگي كردستان (ده نگي كوردستان) مورد تقدير قرار گرفت.
بيانيه هيات داوران توسط مجيد سليماني يكي از داوران جشنواره قرائت شد كه در آن با ذكر اينكه كاركرد رسانه علاوه بر اطلاع رساني، آموزش جامعه براي كاهش آسيب هاي اجتماعي است به بيان نكاتي در رابطه با آثار ارسال شده به جشنواره پرداخته شده بود.
هيات داوران خواسته بود خبرنگاران از خبرهاي پوششي به سمت خبرهاي توليدي سوق يابند و در حوزه سخت خبر و نرم خبر هم فعال تر شوند.
هيات داوران تيترهاي ارسالي به اين جشنواره را هم مناسب ندانست و آن را بيشتر عبارت ذكر كرد و از خبرنگاران خواسه شد از تيترهاي نقلي به تيترهاي استنباطي و آوانگاردي سوق پيدا كنند.
هيات داوران همچنين ضعف در پرداخت سوژه هاي خبري با محوريت اعتياد را در ليدهاي ارسالي به اين جشنواره مشهود دانست.
طولاني بودن، ناهماهنگي ليد با تيتر و متن و وجود ليدهاي بي محتوا يا با محتواي طولاني از ديگر ايراداتي بود كه هيات داوران در رابطه با ليدهاي آثار ارسالي گرفته بود.
اين جشنواره براي نخستين بار در استان كردستان و در قالب يك طرح ابتكاري با مشاركت موسسات مردم نهاد تروسكه ي سنە ي فرهنگي، كورده واري و افق و همكاري استانداري، بهزيستي، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، شهرداري و شوراي اسلامي شهر سنندج، جهاد دانشگاهي و برخي دستگاه هاي ديگر برگزار شد.
6108/9102