کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی خراسان جنوبی ۲۳ درصد رشد یافت

بیرجند- ایرنا- مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی گفت:از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون ۱۷۵ هزار و ۲۰۰ مورد آزمایش کنترل کیفی در پروژه‌های عمرانی سطح استان انجام شده که نسبت به ۲سال ماقبل ۲۳ درصد رشد داشته است.

علی اکبر بیکیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:همچنین ارایه طرح‌های بتن و آسفالت در ۲ سال گذشته ۷۴ درصد رشد داشته و استقرار واحدهای محلی پروژه‌های عمرانی در آزمایشگاه استان ۵۵ درصد افزایش یافت.

وی عنوان کرد:دغدغه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارایه نتایج کنترل کیفی دقیق به عوامل مختلف پروژه برای گرفتن تصمیمات متناسب است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی ادامه داد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در زمینه آموزش نیروهای فنی دستگاههای اجرایی استان و پرسنل خود با بیش از پنج هزار و ۲۴ ساعت نفر آموزش و رشد ۱۲۵ درصدی توانسته سهم مهمی در ارتقا دانش و توان فنی کارشناسان ایفا کند.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های مهم استان که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نسبت به ارزیابی کنترل کیفی آنها در حین اجرا اقدام کرده افزود: کنترل کیفی پروژه‌های نهضت ملی مسکن، احداث باندهای دوم استان و قطعه ۱۶ راه آهن زابل-بیرجند- مشهد از جمله این پروژه هاست که در آینده نزدیک با فعال شدن سایر قطعات نسبت به کنترل کیفی سایر قطعات نیز اقدام خواهد شد.

بیکیان افزود: در این آزمایشگاه امکان انجام آزمایشات فیزیکی و شیمیایی بر روی مصالح ساختمانی نظیر سیمان،انواع قیر، سنگ، شن و ماسه، میلگرد و همچنین مطالعات ژئوتکنیک و ژئو فیزیک، طرح اختلاط بتن و آسفالت وجود دارد و این فرصت را برای بخشهای دولتی و خصوصی فراهم کرده تا با استفاده از دانش و تجارب ارزنده این مجموعه دولتی بتوانند به ارتقا کیفیت و بهره وری پروژه های عمرانی خود بیافزایند.

وی ادامه داد : یکی از رسالت‌های آزمایشگاه ارایه خدمات جدید و فناورانه و استفاده از تکنولوژِی های نوین در امر کنترل پروژه‌ها است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی یادآور شد: به همین منظور در هفته دولت امسال آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، دستگاه RSP یا دستگاه پروفیل سنج سطح راه هفت لیزری که برای ارزیابی ناهمواری روسازی راه، ارزیابی ناهمواری روسازی باند فرودگاه، ارزیابی مشخصات هندسی مسیر و ارزیابی بافت درشت روسازی راه مورد استفاده قرار می‌گیرد را بهره برداری کرده است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از تجهیزات جدید استفاده از دستگاه لرزه نگار چند کاناله ( مطالعات انکساری و MASW )برای ارایه خدمات تعیین سرعت امواج برشی و فشاری، تیپ خاک و مدول برشی ، مطالعه زمین شناسی مهندسی( شناسایی لایه های مستعد رانش، تعیین عمق سنگ بستر، گسل ها و نواحی سست ) و دستیابی به مدول‌های مختلف دینامیکی در طراحی و ساخت سازه‌های مختلف است که در هفته دولت امسال رونمایی و در خدمت جامعه مهندسی برای انجام مطالعات اولیه و ساخت پروژه های با کیفیت قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha