۷ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85214107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس مدیریت بحران: از ۶۴ بحران انسان‌ساز ۴۴ مورد در ایران اتفاق افتاده است

شهرقدس - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بابیان اینکه از ۶۴ مخاطره و بحران که به دست انسان ایجاد شده ۴۴ مورد آن در کشور ما رخ داده است، گفت: اطلاع‌رسانی برای مردم در مورد این مخاطرات وظیفه اصحاب رسانه است.

به گزارش ایرنا، محمد حسن نامی شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان قدس اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه تاب آور در برابر مشکلات داشته باشیم باید اطلاع رسانی وسیع تری در سطح جامعه داشته و روی موضوعات آموزش و سازماندهی بیشتر تمرکز کنیم.

این مسئول پیشگیری را مهمترین راه مقابله با بحران‌های انسان ساز اعلام و خاطرنشان کرد: حفظ فضای سبز در دوران پساکرونا به عنوان قدرت ژئوپلتیک در دستور کار دولتها قرار گرفته و بسیاری از کشورها بر پایه آن اقداماتی را انجام داده اند.

وی اضافه کرد: در کشور ما نیز برنامه کاشت ۲۵۰ میلیون درخت در سال و به فرموده مقام معظم رهبری درختان مثمر، در دستور کار قرار گرفته است.

نامی ادامه داد: اگر به محیط زیست و فضای سبزمان توجه نداشته باشیم حتما بحران‌های بیشتری را پیش رو خواهیم داشت، از مهمترین این بحران‌ها می توان به سیلاب، زلزله، آتش سوزی، موج گرما، موج سرما و سرمازدگی، رانش زمین، زمین نشست و ریز گردها اشاره کرد.

این مسئول جهان امروز را با چالش های بسیاری روبرو دانست و اظهار داشت: سه مورد از مهمترینشان تغییر اقلیم، کم آبی به ویژه آب شیرین و بیابان زایی است،

نامی از وقوع سیلاب به عنوان مخاطره دیگری نام برد و گفت: در سیل مرداد ماه سال جاری خسارت‌های زیادی به ساختمان‌های مسکونی، باغ و مزارع کشاورزی وارد شد و این امر باعث فرسایش خاک نیز شده و می شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که حفظ خاک را حتی مهمتر از حفظ منابع آبی عنوان کردند، افزود: طبق گفته ایشان ما شاید بتوانیم آب را وارد کشور نماییم اما خاک را نمی توانیم؛ برای حفظ خاک باید به آبخیزداری توجه بیشتری شود و اخیرا بسیاری از کشورها به ایجاد چاه و سدهای زیر زمینی برای جمع آوری آب‌های سطحی روی آورده اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: در حوزه آبخیزداری خوشبختانه وزارت کشور تلاش‌هایی را انجام داده و سعی می کند کار را با سرعت بیشتری به پیش ببرد تا از خسارت‌های پیدا و پنهان جلوگیری شود.

درخواست فرماندار شهرقدس از خبرنگاران برای انعکاس دستاوردهای دولت

فرماندار شهرستان قدس نیز در آیین گرامیداشت اصحاب رسانه گفت: وظیفه خود می دانم از خبرنگاران که در حوزه اشاعه جهاد تبیین به فرموده مقام معظم رهبری سربازهای جنگ رسانه ای هستند، تقدیر کنم.

رئیس سازمان مدیریت بحران: از ۶۴ بحران انسان‌ساز ۴۴ مورد در ایران اتفاق افتاده است

وحید گلی کانی افزود: ما می خواهیم خدمتی به شهروندان در مسیر مردم، برای مردم و در راستای دولت سیزدهم داشته باشیم و از شما جهت انعکاس این خدمات درخواست می کنیم به طور گسترده فعالیت کنید.

وی با اشاره به افتتاح و گلنگ زنی طرح های عمرانی و رفاهی شهرستان قدس، اظهار داشت: هدف ما ایجاد زیر ساخت در شهرستان است و در حال حاضر به جرات می توان گفت شهرستان به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

این مسئول افزود: در این جهاد سازندگی تفاوتی نمی کند طرح متعلق به دولت یا بخش خصوصی باشد، وظیفه ما حمایت از هردوی آنها است.

وی از اعتبار در نظرگرفته شده برای هفت جوی به عنوان حریم شهرستان نام برد و گفت: شورای اسلامی و شهرداری را مکلف کردیم ۲۰۰ میلیارد ریال برای طرح هفت جوی اختصاص دهند و همه در حال خدمت رسانی به این منطقه هستند تا به ایده آل مدنظر برسد.

فرماندار شهرقدس از بازسازی تاکسی های فرسوده، خریداری ون جدید و ورود اتوبوس های مسافربری بیشتر به ناوگان حمل و نقل شهری خبرداد و یادآور شد: ساختمان ستاد فرماندهی نیروی انتظامی پس از سالها توقف در حال ساخت است و ساختمان پزشکی قانونی که سالها اعتبارش برگشت می خورد نیز در حال انجام است.

گلی کانی نوید ساخت بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان با امکانات مورد نیاز شهروندان را نیز به اصحاب رسانه داد.

در این مراسم رئیس مدیریت بحران کشور محمد حسن نامی، مدیرکل بحران استانداری تهران حامد یزدی مهر ، فرماندار و معاونین ایشان حضور داشتند.

شهرستان قدس ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha