۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85214545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ استان یزد افتتاح شد

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85214545
مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ استان یزد افتتاح شد

یزد- ایرنا- تنها مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ استان یزد روز سه شنبه به مناسبت هفته دولت با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این شهر به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در آیین افتتاحیه اولین مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر؛ اعتیاد را پایه و اساس بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست.

"علی اکبر عزیزی" گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی که امروزه جامعه با آن ها دست و پنجه نرم می‌کند از جمله سرقت های خرد در استان توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد.

وی با قدردانی از تلاش های اداره کل بهزیستی استان تصریح کرد:وسعت کاری این سازمان به اندازه ای است که امروز همه مردم از بهزیستی مطالبه گر هستند که یکی از حوزه های مطالبه گری ایجاد و راه اندازی کمپ های ترک اعتیاد است.

عزیزی در ادامه با اشاره به فرایند سخت اخذ مجوز مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ ابراز داشت: مجوزهای این مرکز با پیگیری شبانه روزی و سختی اخذ شده و امروز با تجهیز امکانات به بهره برداری رسید.

وی توجه به اشتغال نجات یافتگان را از ویژگی های این مرکز عنوان کرد و ابراز داشت: با راه اندازی گلخانه ای در جوار مرکز زمینه اشتغال آنان نیز فراهم خواهد شد.

معاون استاندار در ادامه خواستار حمایت دستگاه های ذیربط از این مرکز شد و ابراز داشت: نجات هر فرد معتاد در واقع نجات جامعه است و بر همین اساس باید با یک کار تیمی و گروهی به پاکسازی جامعه از افراد معتاد و نجات فرد معتاد کمک نماییم.

سال گذشته موضوع ساماندهی معتادان متجاهر که ذیل ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر هستند به میان آمد، معتادان مشمول این ماده، افرادی هستند که خودشان را به عنوان فرد معتادی که نیاز به درمان دارد معرفی نمی کنند و توسط مراجع ذی صلاح قانونی جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد ارجاع می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha