لشکر پرسپولیسی‌های سابق علیه یحیی گل محمدی

تهران- ایرنا- پرسپولیس درحالی در چارچوب هفته چهارم رقابت های لیگ برتر به مصاف فولاد خواهد رفت که چند بازیکن حاضر حریف سابقه بازی در این تیم را در کارنامه خود دارند.

به گزارش ایرنا، در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس از ساعت 21:30 روز چهارشنبه دو تیم پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان در ورزشگاه فولاد آرنا برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت. این دو تیم درحالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که در ترکیب فولاد بازیکنانی حضور دارند که در سال های نه چندان دور لباس قرمزپوشان پایتخت را بر تن داشتند.

شهاب گردان

بعد از درخشش در لیگ نهم، دهم و یازدهم و حضور با ذوب‌آهن اصفهان در فینال لیگ قهرمانان آسیا، شهاب گردان مورد توجه پرسپولیس قرار گرفت و سرانجام در لیگ دوازدهم مورد به جمع سرخ‌پوشان ملحق شد. این سنگربان جویباری در این باشگاه توفیق چندانی کسب نکرد و سرانجام بعد از 9 بازی و یک فصل حضور در این تیم از پرسپولیس جدا شد و به سپاهان پیوست.

لشگر پرسپولیسی‌ها سابق علیه یحیی گل محمدی

ساسان انصاری

بعد از درخشش در چهار فصل در فولاد خوزستان ساسان انصاری با نظر برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت پرسپولیس در خرداد ۱۳۹۵ با قراردادی ۲ ساله رسما به این تیم پیوست. همه منتظر ظهور یک ستاره در پرسپولیس بودند اما به دلیل شلوغ بودن خط هافبک پرسپولیس، به او بازی نرسید و از ۴ بازی اول پرسپولیس فقط ۲ بازی را به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و مجموعا ۳۱ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد. انصاری در نهایت 4 ماه بعد قرارداد خود با این تیم را فسخ کرد و به فولاد برگشت. انصاری در بازی این دو تیم در هفته چهارم به عنوان کاپیتان فولادی‌ها حضور دارد.

لشگر پرسپولیسی‌ها سابق علیه یحیی گل محمدی

وحید حیدریه

شاید کمتر کسی خبر داشته باشد که مدافع 30 ساله فولادی‌ها در لیگ پانزدهم یکی از خریدهای پرسپولیس بوده است. حیدریه که با درخشش در پیکان به تیم ملی امید رسیده بود با نظر برانکو در 24 تیرماه سال 1394 به جمع سرخ‌پوشان پیوست. او نیز همانند انصاری و گردان توفیق چندانی در پرسپولیس کسب نکرد و بعد از یک فصل حضور در این تیم و انجام 2 بازی از پرسپولیس جدا شد و به ملوان پیوست.

لشگر پرسپولیسی‌ها سابق علیه یحیی گل محمدی

محمد عباس‌زاده

محمد عباس‌زاده بعد از درخشش در تیم زادگاه‌ش در سال ۱۳۹۲ با عقد قراردادی ۳ ساله از نساجی مازندران به پرسپولیس تهران پیوست. این انتقال برای عباس‌زاده حواشی هم داشت چرا که مبلغ رضایت نامه وی توسط باشگاه پرسپولیس هیچ وقت به نساجی مازندران پرداخت نشد. این مهاجم در فصل ۹۳–۹۲ در بازی‌های آخر فصل خوش درخشید با به ثمر رساندن ۵ گل در ۶ بازی برترین گلزن پرسپولیس در این فصل لقب گرفت. وی در ۳۸ بازی ۱۲ گل برای پرسپولیس تهران به ثمر رساند و توانست جایزه پدیده لیگ سیزدهم را نصیب خود کند. این مهاجم که فصل پیش بعد از درخشش با تراکتور راهی فولاد شد حالا امید اول گلزنی این تیم در بازی برابر پرسپولیس خواهد بود.

لشگر پرسپولیسی‌ها سابق علیه یحیی گل محمدی

علی شجاعی

بعد از درخشش در نساجی مازندران در 18 شهریور سال 1399 با قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوست. وی که به عنوان یک پدیده به جمع سرخ پوشان ملحق شد نتوانست انتظارات را آن طور باید شاید برآورده کند و اغلب روی نیمکت سرخ‌پوشان پایتخت حضور داشت. وی در دو فصل حضور در پرسپولیس 40 بازی برای این تیم انجام داد و 4 گل برای این تیم به ثمر رساند. مهم‌ترین تصویری که هواداران پرسپولیس از علی شجاعی به یاد دارند مربوط به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ که در قطر برگزار می‌باشد، در جایی که وی گل پنجم و صعود به فینال را در ضربات پنالتی وارد دروازه النصر عربستان کرد و به راه‌یابی پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ کمک کرد.

گفتنی است شجاعی در ابتدایی فصل و نقل و انتقالات بعد از جدایی از نساجی به تراکتور پیوست اما در نهایت در برای اینکه لیست پورشورها خالی شود تا این تیم بازیکن جدید بگیرد این بازیکن از تراکتور جدا شد تا راهی فولاد خوزستان شود.

لشگر پرسپولیسی‌ها سابق علیه یحیی گل محمدی

گادوین منشا

به طورحتم گادوین منشا مهم‌ترین بازیکن این لیست خواهد بود که با لباس فولاد به مصاف تیم سابق خود خواهد رفت. بعد از درخشش در ترکیب پیکان در لیگ شانزدهم این بازیکن به همراه سایمک نعمتی از جمع خودروسازان جداشدند تا شاگرد برانکو در پرسپولیس شوند. نکته جالب توجه در مورد منشا آنجاست که وی نخستین بازی خود با لباس پرسپولیس را در هفته اول لیگ هفدهم در برابر فولاد انجام داد.

مهم‌ترین تصویر هواداران پرسپولیس از منشا به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2018 باز می‌گردد در جایی که منشا مقابل الدحیل در حالی که پرسپولیس در دور رفت با یک گل مغلوب شده بود و در بازی برگشت پس از خوردن گل از الدحیل و سپس گلزنی سید جلال حسینی و گل به خودی بازیکن حریف، با به ثمر رساندن گل سوم، باعث بازگشت رؤیایی و صعود پرسپولیس به جمع چهارتیم برتر آسیا برای دومین سال متوالی شد.

منشا در مجموع هفت گل برای پرسپولیس در رقابت‌های آسیایی به ثمر رسانده‌است و از نظر تعداد گلزنی در بازی‌های آسیایی، چهارمین بازیکن تاریخ باشگاه پرسپولیس است.

لشگر پرسپولیسی‌ها سابق علیه یحیی گل محمدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha