۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85214701
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک نفر در رامهرمز با سقوط در کانال آب غرق شد

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبر: 85214701
یک نفر در رامهرمز با سقوط در کانال آب غرق شد

اهواز - ایرنا - سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: یک مرد اهل رامهرمز بر اثر سقوط در کانال آب منطقه سرچشمه جان خود را از دست داد.

عارف شرهانی سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نیروهای امدادی به محض اطلاع از وقوع حادثه با یک دستگاه آمبولانس و تجهیزات امدادی برای نجات فردی که در آب سقوط کرده بود اعزام شدند.

وی افزود: با وجود تلاش های نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ برای نجات این جوان ۲۸ ساله اما جان خود را بر اثر غرق شدگی از دست داد.

بر اساس این گزارش ۵۶ مورد حادثه غرق شدگی از سال گذشته تا سه ماهه نخست امسال در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در استان ثبت شده که ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

آمارهای رسمی سازمان پزشکی قانونی کشور حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۱، تعداد هزار و ۱۵۲ نفر به علت غرق شدگی در کشور فوت کردند که این میزان کاهش ۱.۱ درصدی به نسبت سال ۱۴۰۰ داشت، اما همچنان رقم بالایی محسوب می‌شود.

همچنین در سال ۱۴۰۱ بیشترین فوتی‌های غرق شدگی به ترتیب در استان‌های مازندران با ۱۶۱ نفر، گیلان با ۱۱۹ نفر، خوزستان با ۹۸ نفر و فارس با ۹۷ نفر بوده است.

با توجه به مطالعات انجام شده، میزان مرگ و تعداد سال‌های از دست رفته به علت غرق شدگی بالاست و لازم است برنامه‌های پیشگیری بیشتر و جامع‌تری برای کاهش فوتی‌های ناشی از غرق شدگی و مقابله با آن طراحی و اجرا شود.

پژوهش‌ها می‌گویند که بیشترین تعداد سال‌های از دست رفته مربوط به گروه سنی بین ۱۰ تا ۱۹ سال و ۲۰ تا ۲۹ سال است که باید این گروه در اولویت برنامه‌های آموزشی و پیشگیری قرار بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha