قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی/ دبیر: قراردادهای لیگ کشتی باید ۵ تا ۶ میلیارد باشد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون کشتی در مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی به دفاع از جایگاه این رشته ورزشی پرداخت.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، قرعه‌کشی بیست و سومین دوره لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی جام یادگار امام (ره) در سالن همایش‌های شهید ضرغام با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، حمید یاری رئیس سازمان لیگ کشتی و جمعی از پیشکسوتان کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد.

علیرضا دبیر در ابتدای این مراسم با گلایه از صحبت یکی از افرادی که خود را پیشکسوت کشتی می‌نامد، گفت: دو روز پیش کسی که یک مدال آسیایی گرفته، گفته شان کشتی از بین رفته است. به وی می‌گویم که شان کشتی دوره شما از بین رفت که کشتی گیران روی پتوهای شپش زده می‌خوابیدند. خدا را شکر الان هم تخت‌های طبی و هم محل اسکان و تغذیه مناسب در اختیار کشتی گیران است و از لحاظ مالی نیز، قراردادهایی که در لیگ می بندند قابل مقایسه با آن زمان نیست.

وی افزود: هرچه خواسته‌ام برای کشتی و کشتی گیران بوده و فقط به اعتلای پرچم کشورم فکر می‌کنم. شان کشتی را به‌عنوان مثال این سالنی که امروز می‌توانیم در آن مراسم‌های بزرگ را برگزار کنیم، حفظ می کند. پیشکسوت و قهرمان کسی است که تا یک مدال گرفت دنبال پست و مقام گرفتن و برای حضور در جایگاه ها دنبال لابی کردن نباشد و آنقدر بزرگ باشد که خارج از این مسائل فکر کند.

دبیر گفت: کشتی گیر باید خودش حقش را بگیرد آن هم بر روی تشک نه اینکه یک کشتی گیر ۱۹ ساله دست به دامن مسئولان و نمایندگان مجلس شود. مگر حسن یزدانی و گرایی‌ها با سفارش قهرمان شدند؟!

رئیس فدارسیون کشتی در مورد چرخه انتخابی تیم ملی گفت: چرخه برای ما هزینه داشته و کشتی گیران باید به مسابقات مختلف اعزام شوند و تعداد اعزام ما از ۴۰ اعزام در دوره های قبل به ۶۶ اعزام رسیده که قابل قبول نیست و حداقل باید ۱۰۰ اعزام در سال داشته باشیم.

وی افزود: کشتی گیر باید در چرخه شناخته شود و به‌عنوان مثال میلاد والی‌زاده در سن کم توانست خود را در چرخه اثبات کند و در ۵ ماه خیلی رشد کرد. اگر ما وی رو زودتر شناسایی می‌کردیم و بیشتر به میادین خارجی اعزام می‌کردیم و باخت های خود را می‌داد الان کجا قرار می گرفت؟

دبیر با بیان اینکه خودم هم در لیگ شناخته شدم، گفت: من در تیم پاس و راه‌آهن کشتی گرفتم و دیده شدم. برخی می‌گویند لیگ برای کشتی گیران خوب نیست، اگر کسی دوست ندارد کشتی نگیرد ما که نمی‌توانیم دیگر کشتی گیران و مربیان را از منافع مادی لیگ محروم کنیم.

دبیر ادامه داد: اگر لیگ در سال‌های گذشته تضعیف نمی‌شد، الان قراداد های لیگ ۵ یا ۶ میلیارد بود و حمایت کننده‌های بیشتری نیز حضور داشتند.

وی تصریح کرد: کشتی باید در خانه‌های مردم برود و هرچه کشتی از صدا و سیما پخش شود، اثر دارد و با توجه به اینکه کشتی بالای ۸۲ درصد از مدال آوری ورزش کشور را بدست آورده، سهم دارد و باید دیده شود.لیگ قطعا اثر دارد چراکه کشتی گیران جوان دیده می ‌شوند و از لحاظ فنی و تجربیات، رشد و پیشرفت می‌کنند.

دبیر افزود: گاها کشتی گیران ۱۸ و ۱۹ ساله‌ای در لیگ می‌بینم که خود را در کشتی کشور مطرح می‌کنند و هرچه سن قهرمانی کشتی گیران پایین‌تر بیاید به نفع کشتی است و اگر مدال‌آوری از سن ۱۹ و ۲۰ سالگی شروع شود، می‌تواند سال ها تداوم داشته باشد.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: سرمربی بزرگسالان و مدیر تیم های ملی نمی‌توانند در لیگ حضور داشته باشند. اعضای فدراسیون نیز حق دخالت ندارند و برای ما مهم است که تیم ها حضور داشته باشند.

در ادامه قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی آزاد برگزار شد و دو تیم بانک شهر و انبوه سازان هوتن به عنوان تیم‌های قهرمان مسابقات فصل گذشته باشگاه‌های جهان و لیگ برتر، سرگروه شدند.

قرعه رقابت‌های کشتی ازاد و فرنگی به شرح زیر است:

لیگ برتر کشتی آزاد:

گروه A

بانک شهر، آلفای مرزن آباد، دانشگاه آزاد مازندران و ستارگان ساری

گروه B

انبوه سازان هوتن، مقاومت البرز، پاس تهران و گروه ساختمانی جاودانی

لیگ برتر کشتی فرنگی:

گروه A

گروه صنعتی فولاد ایران، سیناصنعت ایذه و دانشگاه آزاد

گروه B

نفت و گاز زاگرس جنوبی، شهرداری مسجد سلیمان و رعد پدافند ارتش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha