هفت طرح راهداری مراغه با ۶۸ میلیارد تومان هزینه افتتاح شد

مراغه- ایرنا- همزمان با هفته دولت هفت طرح حوزه راهداری مراغه با ۶۸ میلیارد تومان هزینه افتتاح، و با بهره‌برداری از آنها، به مطالبه‌های دیرینه چندین هزار نفر از اهالی این شهرستان جامه عمل پوشانده شد. 

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این طرح‌ها شامل زیرگذر مسیر داش‌آتان، پل ورودی مسیر «کهجوق»- پل «تازه‌کند»، «تثبیت زیرسازی و روکش آسفالت ورودی مراغه»، «آسفالت محور گل‌تپه – آغبلاغ فتوحی»، «پل چکان» و «پل روستای خطب» است.

هزینه ۲۱.۵ میلیارد تومانی برای احداث پل زیرگذر داش‌آتان

«نادر شریفی» با بیان اینکه احداث پل زیرگذر داش‌آتان از سال ۱۳۹۸ شروع شده بود، بیان کرد: احداث این زیرگذر ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون هزینه از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت‌های مردمی در پی داشت که بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل اعتبارات ملی تامین شد.

به گفته وی با اجرای این طرح سوانح جاده‌ای در این محدوده کاهش می‌یابد و تردد اهالی چندین روستای این مسیر که مرکز تولید سیب صادراتی شهرستان به شمار می‌رود، تسهیل خواهد شد.

اجرای پل کهجوق پس از چهار دهه مطالبه و وقفه

رییس اداره راهداری مراغه همچنین به احداث پل ورودی مسیر روستای «کهجوق» با نزدیک به هفت میلیارد تومان هزینه از محل اعتبارات ملی و مشارکت‌های مردمی اشاره و بیان کرد: اجرای این طرح نیز جزء مطالبه‌های دیرینه اهالی بود.

«شریفی» بیان کرد: تعریض و باکس‌گذاری پل «کهجوق» که با توقف ۷۲ ساعته عبور قطار از روی آن در روز یکشنبه ۲۱ مرداد سال جاری آغاز شده بود، پس از ۶۰ ساعت کار شبانه‌روزی به مرحله عبور قطار از روی آن رسید و مسیر جاده‌ای آن نیز امروز، چهارشنبه افتتاح شد.

وی از مشارکت و خودیاری ۶۰۰ میلیون تومانی اهالی روستاهای این مسیر نیز قدردانی کرد و افزود: تعریض این پل بیش از چهار دهه به دلیل حساسیت اجرای آن به تعویق افتاده بود و احداث آن در دولت سیزدهم محقق شد.

وی ادامه داد: حدود یک پنجم باغات سیب مراغه در این مسیر قرار دارد و تعریض این پل از تحمیل هزینه‌های زاید به اهالی و ترافیک عبور و مرور آنان جلوگیری می‌کند.‌

حذف یکی از نقاط حادثه‌خیز جاده مراغه – هشترود با احداث پل تازه‌کند

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه، اجرای طرح تعریض تقاطع غیرهمسطح «تازه‌کند» در ابتدای مسیر مراغه – هشترود را تحقق یکی از مطالبه‌های دیرینه مردم این منطقه عنوان کرد و افزود: عرض کم این پل عامل وقوع سوانح رانندگی بود و اصلاح این نقطه حادثه‌خیز علاوه بر مطالبه مردم، از سوی فرماندار دولت مردمی نیز مورد تاکید قرار داشت.

«شریفی» اضافه کرد: برای احداث این پل نیز بیش از ۱۳ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی و ۱۰۰ میلیون تومان از محل مشارکت مردمی هزینه شد.

به گفته وی تعطیلی ۲ روزه ایستگاه‌های قطار مراغه و تبریز برای روزهای سوم و چهارم مرداد سال گذشته با دستور مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، فعالیت همزمان دهها دستگاه خودرو سنگین، عملیات خاکبرداری در سطح وسیع، جابجایی خطوط انرژی و آماده‌سازی و انتقال سازه‌های بتنی از حدود یکسال قبل از آن را می‌توان بخشی از مدیریت متمرکز برای اجرای این طرح بزرگ عمرانی به شمار آورد.

آسفالت ورودی شهر مراغه پس از تثبیت زیرسازی

رییس اداره راهداری مراغه بیان کرد: ورودی شهر مراغه از سمت بناب به دلیل ایرادی که در زیرسازی و روکش داشت، در شان مردم این شهرستان تاریخی نبود و روکش آسفالت نیز به تنهایی جوابگو نبود؛ بر همین اساس این مسیر ابتدا مرحله تثبیت زیرسازی و سپس روکش آسفالت را پشت سر گذاشت.

«شریفی» افزود: برای اجرای این طرح بر زمین مانده نیز هشت میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارت ملی هزینه شد تا یکی دیگر از مطالبه‌های اهالی مراغه تحقق یابد.

حذف یکی دیگر از نقاط حادثه‌خیز با احداث پل چکان

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‎‌ای مراغه گفت: با احداث پل چکان، یکی دیگر از نقاط حادثه‌خیز جاده قدیمی مراغه – هشترود حذف شد.

به گفته «شریفی» این طرح شامل تعریض دو دهنه هشت متری، ۲۱۰ مترمکعب عملیات سنگی، ۳۱۰ مترمکعب بتن‌ریزی و ۵۰۰ متر زیرسازی و آسفالت است که با یک میلیارد تومان هزینه اجرا شد.

آسفالت محور گل تپه – آغبلاغ فتوحی

رئیس اداره راهداری مراغه با بیان اینکه آسفالت محور گل‌تپه - آغبلاغ تردد اهالی چندین روستای این مسیر را تسهیل کرده است، بیان کرد: در این محور یک کیلومتر زیرسازی و ۵.۹ کیلومتر آسفالت‌ریزی شد که در مجموع ۱۱ میلیارد تومان هزینه در پی داشت.

مطالبه دیرینه اهالی روستای خطب محقق شد

رئیس اداره راهداری مراغه با بیان اینکه احداث پل خطب جزء مطالبه‌های دیرینه اهالی این روستا بود، بیان کرد: احداث این پل سه دهنه با سه میلیارد تومان هزینه از مصادیق توجه دولت سیزدهم به نیازها و مطالبه‌های به حق مردم است.

به گزارش ایرنا حوزه راهداری مراغه در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفته و با تمرکز اعتبارات استانی و سفرهای رییس‌جمهور به این بخش، تحولی اساسی در زمینه احداث، بهسازی، آسفالت و پل‌سازی این شهرستان به وقوع پیوسته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha