تحول در حوزه راهداری مراغه

مراغه- ایرنا- حوزه راهداری مراغه در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفته و با تمرکز اعتبارات استانی و سفرهای رییس‌جمهور به این بخش، تحولی اساسی در زمینه احداث، بهسازی، آسفالت و پل‌سازی این شهرستان به وقوع پیوسته است. 

به گزارش ایرنا این حجم از فعالیت‌های بی‌سابقه در حوزه راهداری شهرستان اگرچه تسهیل تردد تمامی اهالی را در پی دارد اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان این تحول را در زمینه گسترش عدالت اجتماعی و رفع محرومیت از چهره برخی از مناطق روستایی دنبال کرد.

زیرا بخش قابل توجهی از این طرح‌ها در مناطق روستایی محرومی چون همچون ساروجه، گونه‌باخان، قره‌کند موسوی، گل‌چوان و غیره اجرا شده است و نویدبخش آبادانی این مناطق مولد و برخورداری روستاییان محروم از خدمات مطلوب‌تر محسوب می‌شود.

از اجرای ۹۰ کیلومتر طرح‌ راهداری تا احداث چهار دستگاه پل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تحول در حوزه راهداری مراغه از سال گذشته آغاز شد، اعلام کرد: پارسال نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان طرح راهداری در این شهرستان اجرا شد که ۹۰ کیلومتر طرح راهداری و آغاز عملیات اجرایی چهار دستگاه پل را در پی داشت.

به گفته «اروجعلی علیزاده» آسفالت ۱۴ کیلومتر از جاده مراغه - هشترود با ۱۷ میلیارد تومان هزینه در حوزه استحفاظی این شهرستان، آسفالت محور روستایی نرج‌آباد به قلعه‌خالصه به طول چهار کیلومتر با ۳۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال هزینه و روکش آسفالت محور طالبخان به خرمازرد با پنج کیلومتر طول و پنج میلیارد تومان هزینه تنها بخشی از طرح‌های اجرایی سال گذشته در مراغه است.

وی با قدردانی از پیگیری‌های فرماندار دولت مردمی و نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر که نقش اساسی در اجرای طرح‌های راهداری این شهرستان داشتند، اضافه کرد: از دیگر طرح‌های اجرا شده این شهرستان طی سال گذشته می‌توان به آسفالت محور روستایی آشان به یایشهری به طول سه کیلومتر با ۴.۵ میلیارد تومان هزینه اشاره کرد.

وی ادامه داد: پارسال آسفالت کمربندی جنوبی با مشارکت شهرداری و با چهار میلیارد تومان هزینه و روکش آسفالت محور مراغه - ملکان به طول هفت کیلومتر با ۱۰ میلیارد تومان هزینه نیز عملیاتی شد.

«علیزاده» افزود: اجرای عملیات تکمیلی پل یک دهانه «تازه‌کند» در تقاطع «چکان» و تعریض و دوبانده کردن مسیر آن و طرح جاگذاری باکس‌های بتنی پل قطار نیز سال گذشته برای راهداری استان حدود پنج میلیارد تومان هزینه در پی داشت و تکمیل آن همچنان ادامه دارد.

۱۷ طرح راهداری در حال اجراست

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه با بیان اینکه اکنون ۱۷ طرح راهداری در حال اجراست، بیان کرد: عملکرد دولت سیزدهم در بخش راهداری با عملکرد پنج ساله دولت گذشته برابری می‌کند و اقدامات قابل توجهی در این بخش به ثمر رسیده است.

«داود اسدیان» افزود: تمرکز اعتبارات استانی و سفرهای رییس‌جمهور به بخش راهداری موجب شده است تا تحرکی تاریخی در زمینه احداث، بهسازی، آسفالت و پل‌سازی در مسیرهای روستایی این شهرستان به وقوع پیوندد و به برخی از مطالبه‌های دیرینه مردم نیز جامه عمل پوشانده شود.

۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای ۱۷ طرح در حال اجرا هزینه می‌شود

تحول در حوزه راهداری مراغه

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه نیز به جزئیات ۱۷ طرح در حال اجرای شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال در مجموع حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای ۱۷ طرح در حال اجرای شهرستان هزینه می‌شود.

«نادر شریفی» افزود: سال گذشته ۱۸۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های راهداری شهرستان هزینه شد و تکمیل برخی از همان طرح‌ها در سال جاری پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آنها چندین طرح جدید همچون بهسازی و آسفالت راه روستای «داش‌بلاغ بازار» – «بلبل» با ۹ کیلومتر طول و ۲۷ میلیارد تومان اعتبار نیز امسال آغاز می‌شود.

به گفته «شریفی» از دیگر طرح‌های جدید می‌توان به روکش آسفالت راه روستایی خداجو با ۹ میلیارد تومان، بهسازی و آسفالت آغچه‌دیزج – ساروجه با ۱۲ میلیارد تومان و روکش آسفالت مسیر بناب – مراغه با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد.

وی افزود: بهسازی راه روستایی آغبلاغ‌علیا با ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار و چهار کلومتر طول از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و به زودی تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

رییس اداره راهداری مراغه بیان کرد: روکش آسفالت مسیر گل‌تپه – آغبلاغ با ۶ کیلومتر طول و ۹ میلیارد تومان اعتبار نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تکمیل است.

به گفته «شریفی» آسفالت راه روستایی «کوسه صفر» با ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار و ۵.۵ کیلومتر طول از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی اضافه کرد: احداث راه روستایی «گل چوان» با چهار کیلومتر طول و ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی بهره‌برداری می‌شود.

وی به احداث راه روستایی خطب – مولو به طول هفت کیلومتر با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد و ادامه داد: احداث این مسیر نیز از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

«شریفی» اظهار کرد: روکش آسفالت هفت کیلومتر از مسیر مراغه به ملکان با ۹ میلیارد تومان اعتبار که در اواخر سال گذشته آغاز شد نیز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس اداره راهداری مراغه به عملیات زیرسازی و آسفالت ورودی غربی مراغه هم اشاره و بیان کرد: عملیات تثبیت با آهک در این مسیر یک‌ونیم کیلومتری در حال انجام است و این طرح با هفت میلیارد تومان اعتبار حدود۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

«شریفی» به احداث راه روستایی «قره‌کند موسوی» با ۳.۵ کیلومتر طول و ۴۵ میلیارد تومان اعتبار اشاره و بیان کرد: این طرح نیز از پنج درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و جزء ۱۷ طرح در حال اجرای این شهرستان است.

وی با اشاره به تعریض پل تازه‌کند سفلی در سال گذشته و بهسازی مسیر عبوری از زیر این پل در سال جاری اعلام کرد: این طرح در مجموع با سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

به گفته «شریفی» طرح زیرگذر «داش‌آتان» با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیز از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پل باکسی «کهجوق» که به تازگی اجرا شد نیز حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه این را هم بیان کرد که تکمیل زیرگذر خداجو پس از سال‌ها وقفه از سر گرفته شده و اکنون با ۲ میلیارد تومان اعتبار، دارای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

به گزارش ایرنا و بر اساس آمار و ارقام مربوط به طرح‌های راهداری، دولت سیزدهم در این بخش حداقل به میزان پنج سال قبل از آن عملکرد داشته که خروجی آن خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت به مردمانی است که اکنون تحقق مطالبه‌های دیرینه خود در زمینه تسهیل تردد را تجربه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha