مشارکت بمب افکن غول پیکر آمریکا در رزمایش هوایی مشترک با کره جنوبی

تهران - ایرنا - رزمایش هوایی مشترک سئول- واشنگتن امروز چهارشنبه، در واکنش به پرتاب موشک ماهواره‌بر از سوی کره شمالی، با مشارکت بمب افکن راهبردی B-۱B آمریکا انجام شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است جت های جنگنده FA-۵۰ سئول به همراه جنگنده های F-۱۶ آمریکا برای محافظت از بمب افکن راهبردی B-۱B بر فراز آسمان شبه جزیره کره پرواز کردند. تعداد بمب افکن های مستقر در این رزمایش اعلام نشده است.

این رزمایش هوایی مشترک بعد از تلاش ناموفق کره شمالی برای پرتاب موشک ماهواره بر «چولیما-۱» برگزار شد. به گفته پیونگ یانگ، این موشک حامل ماهواره شناسایی نظامی «مالیگیونگ-۱» بود و هفته گذشته برای دومین بار در سال ۲۰۲۳ پرتاب ناموفقی داشت.

آمریکا با مشارکت دادن بمب افکن های غول پیکر خود در رزمایش مشترک با کره جنوبی به پرتاب موشک از سوی کره شمالی واکنش نشان داد و ظرفیت های بازدارندگی و آمادگی نظامی مشترک سئول و واشنگتن را به نمایش گذاشت.

رزمایش مشترک ۱۱ روزه کره جنوبی و آمریکا به نام «اولچی فریدم شیلد» پنج شنبه هفته جاری به پایان می رسد.

به گزارش ایرنا، کره شمالی درباره پرتاب روز پنجشنبه ۲ شهریور گفت که پروازهای مرحله اول و دوم ماهواره شناسایی نظامی «مالیگیونگ-۱» عادی بود اما مرحله سوم به دلیل خطا در سیستم انفجار اضطراری شکست خورد.

کره جنوبی چهارشنبه ۱ شهریور برای اولین بار بعد از شش سال تمرین آماده باش مردمی در شرایط حمله هوایی برگزار کرد. این مانور درست یک روز قبل از شروع بازه زمانی احتمالی پرتاب موشک ماهواره بر کره شمالی(۲۴ تا ۳۱ اوت) صورت گرفت. کشورهای دنیا این پرتاب را آزمایشی برای فناوری موشک های دوربرد می دانند.

کره جنوبی روز سه شنبه ۳۱ مرداد پس از انتشار خبر پرتاب قریب الوقوع یک ماهواره از سوی کره شمالی هشدار امنیت ناوبری صادر کرد.

این برنامه پرتاب ماهواره تنها یک روز بعد از شروع رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا علنی شد.

پیونگ یانگ اولین ماهواره شناسایی نظامی خود با نام «مالیگیونگ-۱» را که روی یک موشک نوع جدید به نام «چولیما-۱» نصب شده بود، در ۳۱ مه (۱۰ خرداد) پرتاب کرد اما به گفته رسانه‌های دولتی کره شمالی، موشک چولیما-۱ نیز پس از آغاز به کار غیرعادی موتور مرحله دوم خود، در دریای زرد سقوط کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha