۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85215393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ طرح‌ در شهرک‌های صنعتی همدان بهره‌برداری شده است

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: ۴۰۰ طرح‌ صنعتی در ۲ سال گذشته در شرکت شهرک‌های صنعتی استان بهره‌برداری شده است.

«مصطفی حقیقی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲ سال گذشته و شروع فعالیت دولت سیزدهم، عمده موضوع تامین اراضی بوده چون لازم است که زمین مناسب برای اجرای طرح‌ها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته میزان اراضی که در اختیار ما قرار گرفته بود بسیار محدود و زیر ۵۰ هکتار بوده اما در دولت سیزدهم ۶۰۰ هکتار تا امروز در دستور کار قرار گرفته و قسمت عمده آن عملیاتی شده است و برنامه ما این است که تا ۲ سال آینده این مقدار را به هزار و ۵۰۰ هکتار برسانیم.

حقیقی اظهار کرد: در شهرک‌های صنعتی تمام شهرستان‌ها، توسعه اراضی مطرح است اما مشکلاتی در تامین مالی وجود دارد بنابراین شهرک‌های صنعتی مشارکتی با حضور بخش خصوصی را پیشنهاد دادیم و اولین شهرک مشارکتی کشور برای استان همدان، در دستور کار است.

تامین ۱۱۰ مگاوات برق برای واحدهای صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: در موضوع تامین امکانات زیربنایی شهرک‌های صنعتی، ۱۱۰ مگاوات برق تامین کردیم که با سنوات قبل، قابل مقایسه نیست.

حقیقی ادامه داد: سالانه ۳۵ لیتر بر ثانیه آب تامین کردیم که دو برابر دولت‌های قبل است، سالانه گازرسانی به یک شهرک صنعتی در دستور کار بود که این آمار در دولت سیزدهم را به سالانه دو شهرک رساندیم همچنین زیرسازی معابر، آسفالت‌ریزی، جدول گذاری و طراحی شهرک‌ها تا حدنصاب لازم را انجام دادیم.

افتتاح شهرک صنفی صنعتی با 100 هزار میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان ادامه داد: افتتاح شهرک صنفی_صنعتی بوعلی۲ با ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بعد از یک دهه‌ پرفراز و نشیب در دولت سیزدهم انجام شد و مشکل قضایی آن با تعامل مسوولان حل شد.

۴۰۰ طرح‌ در شهرک‌های صنعتی همدان بهره‌برداری شده است

حقیقی افزود: منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فامنین مشکل داشت اما پتروشیمی ابن سینا با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به چرخه تکمیل طرح‌ها برگشت و منطقه ویژه اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه استقرار پتروشیمی نیاز به آب دارد و بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور به استان، تامین آب از پساب صورت می‌گیرد اظهار کرد: شرکت گاز ۵۰ درصد کار برای گازرسانی به این منطقه ویژه اقتصادی را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: ۷۵۰ هکتار مصوبه طرح جامع در منطقه ویژه اقتصادی داریم و همچنین به جد پیگیر دریافت کد گمرکی هستیم.

تعیین تکلیف ۲۰۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی

حقیقی افزود: یکی از مشکلات موجود این بود که شهرک های صنعتی ادعا می‌کردند زمینی برای واگذاری وجود ندارد اما زمین خالی وجود داشت چون انعقاد قرارداد، منجر به ایجاد واحد تولیدی نشده بود بنابراین طرح ‌هایی که متوقف شده، رصد و منجر به فسخ قرارداد شد و در نهایت ۲۰۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان، تعیین تکلیف شد.

کسب رتبه سوم در ایجاد امکانات زیربنایی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان اضافه کرد: در تعیین تکلیف زمین از استان‌های پیشگام در کشور هستیم همچنین در رابطه با ایجاد امکانات زیربنایی برای شهرک‌های صنعتی نیز رتبه سوم کشور را داریم.

حقیقی گفت: فاز سوم تصفیه خانه در شهرک صنعتی بوعلی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال و فاز دوم تصفیه‌خانه در شهرک صنعتی بهاران با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که به بهبود شرایط جاری و مباحث زیستی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد تصفیه خانه متوقف نشده و آغاز عملیات اجرایی برای تعدادی از شهرک‌های صنعتی دیگر از شهریورماه انجام می‌شود ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات، تامین پساب برای شهرک های صنعتی است که تا کنون شهرک صنعتی ویان از آن بهرمند شده و ۲۵ درصد مصرف خود را از پساب تامین می‌کند همچنین منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد نیز تا انتهای سال ۱۴۰۳ از پساب شهری استفاده خواهد کرد.

استان همدان دارای ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی است که ۵۰ درصد از آن در نواحی برخوردار و ۵۰ درصد در نواحی کمتر برخوردار جانمایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha