موکب‌های اربعین باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند

آبادان - ایرنا - دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه موکب‌های اربعین باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند گفت: سالانه چند میلیون زائر اربعین حسینی از مرزها به کشور عراق عزیمت می‌کنند که اگر بین راه موکب های فرهنگی راه اندازی کنیم، بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش چهارشنبه ایرنا، امید چوپان کاره در حاشیه ‌بازدید از غرفه های فرهگی پایانه مرزی شلمچه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به برپایی موکب‌های فرهنگی در پایانه شلمچه اشاره‌کرد و افزود: بنیاد شهید کشور با توجه به اهمیت و لزوم ارائه خدمات بهتر به خانواده شهدا، جامعه ایثارگران و جانبازان در حرکت عظیم و تمدن ساز اربعین، نقش آفرینی موثری دارد.

وب ادامه داد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر، همه جانبه با تمام ظرفیت ها، بصورت کاملا مردمی و خودجوش پای کار آمدند تا با برپایی موکب های خدماتی، رفاهی، ارائه محتوای فرهنگی و خدمات رسانه ای زائران اربعین را همراهی کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: بنیادشهید به هرشکلی از نهادهای مردمی در ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگر حمایت می‌کند.

شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه اربعین حسینی استان خوزستان هستند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور اربعین حسینی است. حرکت زائران از استان‌های مجاور خوزستان به سمت گذرگاه‌های اربعین حسینی چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha