بیش از ۲۰۰ طرح در تهران افتتاح شد/ راه اندازی ۲۵ مخزن ذخیره اضطراری آب

تهران - ایرنا - فرماندار تهران گفت: بیش از ۲۰۰ طرح به مناسبت هفته دولت در مناطق روستایی و شهری تهران افتتاح شد که ۳۷ طرح در مناطق شهری به بخش آب و فاضلاب و تامین آب شرب در شرایط بحران اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد قیومی روز چهارشنبه در یک نشست خبری اظهارداشت: ۱۰۱ طرح با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان در مناطق شهری و ۹۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۶۳۶ میلیارد تومان در مناطق روستایی افتتاح شد.

وی افزود: با افتتاح این طرح‌ها برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم اشتغال ایجاد شده و بیشتر آنها در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی شهرستان تهران افتتاح شده است.

قیومی با اشاره به ضرورت توسعه و توجه به مناطق روستایی اضافه کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه به این مناطق دارد و بی‌نظیرترین اعتبارات در دوران انقلاب اسلامی در دولت مردمی به روستاها تخصیص یافته است.

فرماندار تهران: بیش از ۲۰۰ طرح در تهران افتتاح شد

به گفته فرماندار تهران، ۲۵ مخزن ذخیره اضطراری راه اندازی و حفر چهار چاه از جمله این طرح‌ها بوده است تا در موقع بحران تهران با مشکل مواجه نشود.

وی تاکید کرد: خط ۱۷۰ کیلومتر آب رسانی نیز احداث شد که امکان انتقال آب از غرب به شرق تهران را میسر می‌کند، اصلاح و بازسازی شبکه و انشعابات آب در سطح شهر تهران نیز از برنامه‌های دیگری برای مقابله با بحران است که در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باعث هدر رفت آب می‌شود، شبکه زیرساختی است و شرکت آب تهران باید بازسازی این شبکه را در دستور کار قرار داده تا از هدررفت آب جلوگیری شود همچنین بهره‌برداری از ۱۷ طرح گردشگری نیز در تهران انجام شده و از ۶ طرح مربوط به فضاهای آموزشی بهره‌برداری شده است.

وی اظهار داشت: ۸۰ مدرسه در مرکز شهر تهران در مالکیت آموزش و پرورش نبود و این مدارس بلاتکلیف بودند که با پیگیری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و با همکاری فرمانداری و توافق با شهرداری این مدارس که به کاشی آبی موسوم است؛ تعیین تکلیف و  سند آنها به نام آموزش و پرورش صادر شد و امکان نوسازی این مدارس نیز فراهم شده است.

افتتاح ۱۱ طرح در زمینه پایداری و افزایش ظرفیت برق در شهر تهران

قیومی با بیان اینکه امسال شاهد کمترین قطعی برق در شهر تهران بودیم گفت: ۱۱ طرح در زمینه پایداری و افزایش ظرفیت برق در شهر تهران افتتاح شد و با توجه به اینکه حوضه‌های آبریز با کاهش مواجه بودند و گرمای شدید را شاهد بودیم با مدیریت انجام شده قطعی برق محسوسی نداشتیم.

به گفته وی، هشت طرح در حوزه مخابراتی در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شهر تهران افتتاح شد همچنین سه طرح بزرگ مقیاس در حوزه سلامت در شهر تهران افتتاح شد و کلنگ زنی ساختمان‌های چندمنظوره در اطراف روستاهای تهران نیز باید در مدت زمان کوتاه انجام شود که اعتبارات این طرح‌ها تأمین شده و باید براساس زمانبندی مشخص انجام شود؛ این ساختمان‌های چندمنظوره باعث ایجاد اشتغال زایی نیز خواهد شد و به دنبال این هستیم تا اقتصاد روستا را نیز مورد توجه قراردهیم.

فرماندار تهران یادآور شد: این ساختمان‌ها باعث جبران کمبود فضاهای آموزشی، بهداشتی و مدیریت بحران خواهد شد، امکانات و تجهیزات در روستاهای تهران وجود نداشت و امسال برای روستاهای اطراف تهران تجهیزات و ماشین آلات سبک خریداری شد تا در صورت وقوع حوادث خدمات لازم را ارائه دهند همچنین تصویب طرح های هادی از دیگر اقدامات در هفته دولت بوده است.

قیومی تاکید کرد: منطقه خلازیر شامل ۲ بخش است؛ بخش پایانی خلازیر یک روستای کاملا منظم بدون تخلف ساخت و ساز است که با سیستم دهیاری مدیریت می‌شود و بخش بالایی آن در منطقه شهری است و با مشکلاتی مواجه است؛ روستاهایی که برای آنها طرح هادی مشخص می‌شود ساماندهی خوبی در روستا انجام می‌شود.

پیش‌ثبت‌نام ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر برای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران

فرماندار تهران درباره فرایند انتخابات با اشاره به تغییر در قانون انتخابات گفت: حوزه انتخابیه تهران شامل تهران، ری، شمیرانات، پردیس اسلامشهر و اقلیت های شهر تهران است و طبق تغییرات قانون انتخابات و لزوم انجام پیش ثبت نام برای داوطلبان، این مهم در موعد مقرر انجام شد.

به گفته وی، برای حوزه انتخابیه تهران در مجموع ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران پیش ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۹۲۱۷ مرد و ۲۰۶۳ نفر زن بودند.

فرماندار تهران ادامه داد: در حوزه انتخابیه تهران ترکیب تحصیلی پیش ثبت نام کنندگان شامل ۹۴ نفر کاردانی یک هزار و ۶۲ نفر کارشناسی، هفت هزار و ۷۴۰ نفر کارشناسی ارشد، ۲ هزار و ۱۲۶ نفر دکتری تخصصی و ۲۵۸ نفر حوزوی بودند همچنین ۱۹ درصد پیش ثبت نام کنندگان دارای سابقه ایثارگری هستند که البته در پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی رشد ۶ برابری دیده شده است.

قیومی درباره مشکلات حمل و نقل عمومی تهران گفت: روزانه در شهر تهران سه میلیون سفر درون  شهری انجام می‌شود که امسال حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل عمومی شهرداری تهران در بودجه تصویب شد که شامل بخش‌های مختلف از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی است و البته به تازگی تخصیص اتوبوس‌ها توسط وزارت کشور انجام شده و اعتبارات برای این بخش در شهر تهران تخصیص یافته است.

فرماندار تهران درباره مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: شهرداری تهران در ۲ سال اخیر عملکرد خوبی داشته است؛ در حریم شهر تهران تلاش شد تا ساخت و ساز شکل نگیرد و قانونی که برای ساخت و ساز غیرمجاز تصویب شد برای اولین بار در سال ۱۳۰۸ بود.

به گفته وی، براساس قانون مقابله با  ساخت و سازهای غیرمجاز، فرد متخلف مجرم محسوب می شود و در چند دوره این قانون دچار تغییرات شده که در برخی موارد این موضوع جرم در نظر گرفته شده است و در برخی موارد تخلف محسوب می‌شود.

قیومی تاکید کرد: اگر امروز با ساخت و سازهای عجیب و غریب غیرمجاز مواجه هستیم، نتیجه عدم ضابطه‌مندی است و اعتقاد داریم در تخریب ساختمان های غیرمجاز که دارای حکم تخریب هستند، سازمان نظام مهندسی باید حضور و بر اجرای حکم نظارت داشته باشد تا مشکلی ایجاد نشود. شهرداری نیز باید از سازمان نظام مهندسی این موضوع را درخواست کند و اعتقاد داریم از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشور استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha