افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۲۵ طرح در شهرستان تهران همزمان با ایام دهه فجر

تهران بزرگ - ایرنا - به مناسبت دهه مبارک فجر تعداد ۳۲۵ طرح با اعتباری بیش از ۱۳۷ هزار و ۸۲ میلیارد تومان در سطح شهرستان تهران بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش ایرنا از فرمانداری تهران، احمد قیومی روز پنجشنبه افزود: از این تعداد ۱۵۰ طرح با اعتبار ۱۳۲ هزار و ۳۲ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های شهری و تعداد ۱۷۵ طرح با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های روستایی است.

قیومی اظهار کرد: از تعداد کل ۳۲۵ طرح قابل افتتاح و کلنگ زنی شهرستان تهران، ۲۷۸ طرح افتتاحی و ۴۷ طرح کلنگ زنی است که مطابق برآورد اولیه در این طرح‌ها برای حداقل پنج هزار نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد شده است.

معاون استاندار گفت: از لحاظ بیشترین تعداد طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی تعداد ۳۷ طرح مربوط به حوزه آب و فاضلاب است که شامل احداث چهار مخزن آب اضطراری مقاوم در برابر زلزله در بوستان‌های سطح شهر، حفر ۶ حلقه چاه مدیریت بحران شهر تهران، احداث ۱۳ باب مخزن ذخیره اضطراری جهت تامین آب مورد نیاز در شرایط بحرانی و سایر طرح‌های مربوط به اصلاح و بازسازی شبکه و انشعابات آب در سطح شهرستان تهران است.

به گفته قیومی، همچنین ۱۷ طرح مربوط به حوزه گردشگری است که از جمله مهمترین آن می‌توان به افتتاح هتل چهار ستاره در محدوده بلوار کشاورز و احداث سه مجتمع گردشگری اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ۱۴ طرح نیز مربوط به فضای آموزشی با ۴۰ کلاس درس، ۳۴ طرح در حوزه‌های تامین و توزیع برق پایدار و افزایش ظرفیت پست‌های برق، ۱۲ طرح در حوزه مخابراتی، هشت طرح مربوط به صنعت و تجهیزات خودررویی، پنج طرح مربوط به احداث و بازسازی خطوط ریلی راه آهن، پنج طرح در حوزه سلامت و فضای بهداشتی درمانی، ۲ طرح مربوط به عملیات آبخیزداری و کنترل سیل دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری در شهرستان تهران است.

معاون استاندار و فرماندار تهران افزود: برای عمران و آبادانی روستاهای شهرستان تهران نیز تعداد ۱۷۵ طرح شامل بهسازی معابر روستایی، آسفالت راه های دسترسی، تامین روشنایی در برخی محورها و انتقال آب شرب کلنگ زنی و افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از آنها خدمات مطلوبی به روستاییان شریف شهرستان تهران ارائه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha