هنرجو: پیشنهادم اهدای پاداش ۱۰ هزاردلاری فدراسیون به طلایی‌های هانگژوست

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکیت با اشاره به حضور ۲ رشته اسکیت سرعت و فری‌استایل ایران در بازی‌های آسیایی گفت: به دنبال سربلندی در بازی‌های آسیایی هستیم. پیشنهادم این است که پاداش ۱۰ هزار دلاری به طلایی‌های اسکیت در هانگژو بدهیم.

به گزارش ایرانا، در ادامه نشست‌های خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲، صبح امروز نشست خبری فدراسیون اسکیت با حضور مجید هنرجو رئییس فدراسیون، احسان حبیب‌آبادی سرمربی تیم فری‌استایل و محمد محسن هنرجو سرپرست اعزامی برگزار شد.

مجید هنرجو در این نشست با اشاره به در پیش بودن بازی‌های آسیایی گفت: بازی‌های آسیایی ۴ رشته اسکیت سرعت، برد، فری‌استایل و نمایشی وجود دارد. فدراسیون با توجه به تاکیدات بر اعزام کاروان کیفی، تنها در ۲ رشته اصلی که شانس مدال داریم یعنی سرعت و فری‌استایل در این رقابت‌ها حاضر می‌شویم.

وی افزود: از بهمن‌ماه سال ۹۹ اردوی هانگژو شروع شده. ۱۴ اردو در رشته سرعت و ۱۰ اردو در فری‌استایل برگزار شده است. در طول این مدت تمام تلاش خود را برای آمادگی ورزشکاران برای کسب بهترین نتیجه انجام داده است. مطمئن هستیم حاصل این تمرینات و زحمات، کسب نتایج خوب و سربلندی در هانگژو است.

هنرجو در خصوص پیش‌بینی‌اش از تعداد مدال‌های احتمالی ایران در این دوره از رقابت‌ها گفت: اعتقاد داریم که ۳ الی ۴ مدال در بازی‌های آسیایی کسب می‌کنیم. ۲ مدال در سرعت و ۲ مدال هم در رشته فری‌استایل.

وی در مورد حواشی اسکیت سرعت بانوان و اعتراض نیلوفر مردانی، گفت: ورزشکاران ایرانی برای گرفتن مدال شانس بالایی دارند و دو سال است که در اردوها در تلاش هستند و ورزشکارانی که انتخاب شده اند بهترین‌ها هستند و مردانی زمانی که تست داد روزش نبود و نتوانست به شرایط مدنظر برسد. تیم سرعت مردان و زنان ایران آمادگی لازم را دارند و از آنها به صورت گروهی و انفرادی رکوردگیری شده است و نتایج برد گیمز آرژانتین و ایتالیا مشخص است. رقیب اصلی ما چین تایپه و کره جنوبی است و قطعا می توانیم به کسب مدال برنز برسیم. از او حمایت کرده و در تورنمنت‌های بعدی از او استفاده خواهیم کرد.

هنرجو در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون به مدال‌آوران هانگژو پاداش خواهد داد، گفت: ما در طول اردوها همین‌ کار را با توجه به بضاعت‌مان کرده‌ایم. اما نمی‌دانم چرا چانه اسکیت را از ابتدا کوچک گرفته‌اند. با این حال ان‌شاءالله جوایزی برای بچه‌ها در نظر خواهیم گرفت. این موضوع را در جلسه بعدی هیئت رئیسه مطرح می‌کنیم. با این حال پیشنهاد من برای مدال طلا حداقل ۱۰ هزار دلار است.

وی افزود: ما با ۸ نماینده در بخش سرعت(۴ دختر و ۴ پسر)، در بخش فری‌استایل هم ۴ نماینده شامل ۲ نماینده دختر و ۲ نماینده پسر داریم. محمد امین حیدری، امیر بهزادی بروجنی، آزاد همتی، کیارش شاه‌محمدی، نگین شیخی، مهشید کیایی، نهال مقدم‌رحمانی، ملیکا منوچهری راد نمایندگان ایران در بخش سرعت هستند. رضا لثانی، امیرمحمد سواری، ترانه احمدی، رومینا سالک هم در بخش فری‌استایل به بازی‌ها اعزام می‌شوند.

حبیب‌آبادی: ۱۰۰درصد در هانگژو مدالیست می‌شویم

احسان حبیب‌آبادی سرمربی تیم ملی فری‌استایل در این نشست گفت: فری استایل عقبه خوبی دارد. در این رشته طلای جهان و آسیا و رکوردددار جهان هستیم و در واقع یکی از قطب‌های اصلی این رشته در دنیا هستیم. با نتایجی که تاکنون گرفتیم همیشه یک رقیب چالشی برای کشورهای دیگر بوده‌ایم. از سال ۹۹ قطار هانگژو را سوار شدیم و اردوها را با ۳۶ نفر استارت زدیم.

وی افزود: متاسفانه یکسال بازی‌ها به تعویق افتاد و ورزشکاران از لحاظ روحی به شدت بهم ریختند. بعد از آن بچه‌ها به اردوی کیش رفتند تا ریکاوری روحی و روانی شوند. بعد از آن انرژی به تیم برگشت. در ۴ ماهه گذشته بچه‌ها در اردوهای پیوسته بودند و اعزام‌هایی هم به مسابقات بین‌المللی داشتیم. هدف ما در این بازی‌ها ۱۰۰ درصد کسب مدال است. رقبای ما بهترین‌های جهان هستند و امیدواریم در این مسابقات شگفتی‌ساز شویم و ۱۰۰درصد این اتفاق رخ خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha