رشد ۶ درصدی سرانه‌های ورزشی تا راه‌اندازی اماکن تعطیل تهران در دولت سیزدهم

شهرری - ایرنا- رشد ۶ درصدی سرانه های ورزشی و راه اندازی مجدد اماکن مخروبه و تعطیل شده را می توان بخشی از خدمات دولت طی ۲ سال گذشته در حوزه ورزش استان تهران برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان تهران بجز زرق و برق پایتخت، استانی فقیر در بسیاری از شاخص ها به شمار می آید چرا که رشد جمعیت آن با امکانات تناسب ندارد.

جمعیت برخی از شهرستان های تهران حتی در مواردی از استان های دیگر هم بیشتر است و لزوم کار و ایجاد زیرساخت در استان تهران با توجه به رشد قارچ گونه جمعیت مهاجر و حاشیه نشینی و سرریز جمعیت پایتخت به شهرستان های دیگر استان ضروری است.

استان تهران در بسیاری از سرانه ها فقیر است و جزو چند استان محروم کشور است و صد البته ورزش هم از این قاعده مستثنی نیست.

با این وجود طی ۲ سال گذشته و در دولت مردمی قدم های مناسبی برای افزایش سرانه های ورزشی استان برداسته شد به نحوی که علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان تهران از رشد ۶ درصدی این سرانه ها خبر می دهد.

او ارزان سازی ورزش را برای عموم از اهداف دولت انقلابی عنوان کرده و در تشریح عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان تهران طی ۲ سال گذشته می گوید: در این راه سعی بر برگشت اماکن ورزشی تعطیل یا مخروبه به چرخه خدمت رسانی با استفاده از توان بخش خصوصی کردیم که عدد جذب شده از سرمایه بخش خصوصی جهت تکمیل پروژه‌های ورزشی از ظرفیت ماده ۲۷ قانون الحاقی بسیار قابل ملاحظه است.

جوادی ادامه می دهد: پارسال در زمینه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در موضوع تکمیل پروژه‌های ورزشی رکورد زدیم؛ اماکن ورزشی داشتیم که بیش از ۲۰ تا ۲۵ سال رها شده بود و هیچ کسی سراغ آنها نمی‌رفت اما ما اقدام به شناسایی و اجرای طرح های ورزشی طبقاتی در این اماکن کردیم.

به گفته او، سرانه ورزشی در استان تهران متناسب با رشد جمعیت آن رشد نداشت بنابراین مشکلات زیرساختی به وجود آمد اما تلاش کردیم تا برای توسعه فضای ورزشی گام‌هایی برداشته شود و از سوی دیگر نقاط ضعف و قوت استان تهران را در رشته های مختلف ورزشی در بُعد قهرمانی، مدال آوری و همگانی شناسایی کردیم تا اولویت بندی لازم برای تخصیص بودجه انجام شود.

اماکن ورزشی داشتیم که بیش از ۲۰ تا ۲۵ سال رها شده بود و هیچ کسی سراغ آنها نمی‌رفت

مدیرکل ورزش و جوانان به وضعیت استان تهران در زمینه سرانه ورزشی هم گریزی زد و گفت: با توجه به اینکه ارزش ملک در استان تهران به نسبت سایر استان‌ها بیشتر است کار برای ساخت و ساز به منظور بهره برداری ورزشی سخت می شود با این وجود در هفته تربیت بدنی، ۶ پروژه عمرانی در شرق و غرب تهران به بهره‌برداری رسید و در گام دوم در دهه فجر ۹ طرح در مناطق کمتر برخوردار با اقدام جهادی مورد بهره برداری قرار گرفت.

جوادی این را هم یادآور شد که در تاریخ اداره کل ورزش تهران بی‌سابقه است که در کمتر از یک سال، ۱۵ طرح عمرانی ورزشی در سطح استان به بهره‌برداری برسد.

او البته با نگاهی به آمار و اطلاعات سال ۱۴۰۱ هم گفت: کسب ۶۸۰ مدال در رقابت های بین المللی و خصوصاً ۱۴ مدال رنگارنگ در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی(قونیه۲۰۲۱)، افزایش ۶ درصدی سرانه ورزشی تهران با راه اندازی اماکن خصوصی و دولتی، کسب عنوان قهرمانی مقتدرانه در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور و ایجاد و تجهیز ۴۲ خانه ورزش روستایی در راستای توسعه عدالت در مناطق کم برخوردار از اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در دولت مردمی است.

به گفته جوادی، همچنین از دیگر دستاوردها باید از کسب عنوان برتر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در جشنواره بیست و چهارم شهید رجایی، برگزاری اولین جشنواره رسم جوانمردی با هدف احیای روحیه فتوت و اخلاق پهلوانی، برای نخستین بار راه اندازی استودیو خبر ورزش و جوانان، برگزاری بیش از ۷۰ جشنواره بومی و محلی و اقوام ایرانی در استان تهران و شرکت بیش از ۲۵۰ تیم روستایی در مسابقات مینی فوتبال جام پرچم یاد کرد.

صدور و تمدید ۸۱۰ مجوز تاسیس باشگاه های ورزشی

او ادامه داد: از دیگر اقدامات قابل ارائه می توان به صدور و تمدید ۸۱۰ مجوز تاسیس باشگاه های ورزشی، صدور۴۲۰۰ گواهینامه مربیگری و داوری، ساماندهی بیش از ۴۵۰ هزار نفر ورزشکار، میزبانی۶۳ رویداد بین المللی و ۲۰۳ مسابقات کشوری، افزایش ۳۰ سازمان مردم نهاد و ۴۰ مرکز مشاوره و افتتاح اولین خانه جوانان در تهران در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه مجموعه ورزشی حجاب ۲۰سال خاک می‌خورد اما تلاش کردیم که این مجموعه برای تهران حفظ شود و طرح طبقاتی و نقشه معماری مجموعه حجاب از طریق ماده ۲۷ قانون در حال انجام است و در مورد استخر مجموعه حیدرنیا نیز همین موضوع صدق‌ می‌کند که به علت نبود اعتبارات، ۲۰سال این فضا تخریب شده بود.

جوادی این را هم گفت: برای مجموعه ورزشی تختی نیز طرح جامع آماده شده و بر اساس این طرح، نوسازی سردر و محیط های پیرامونی، فضای سبز، اصلاح جاده تندرستی، زمین اسکیت، مجموعه ورزشی پارک آبی، زمین سوارکاری، پیست تخصصی دو و میدانی، زمین ویژه تیر و کمان، مجموعه خوابگاه ورزشی، ورزش‌های آبی، پیست اتومبیلرانی و موتور سواری و دوچرخه سواری، کمپ‌های فوتبال و فوتسال، مجموعه‌های ورزش‌های رزمی، سالن‌های ورزشی چندگانه و در مجموع یک پلن جامع که نیاز ورزش تهران را در حوزه همگانی و قهرمانی مرتفع کند، پیش بینی شده است.

رشد ۶ درصدی سرانه‌های ورزشی تا راه‌اندازی اماکن تعطیل تهران در دولت سیزدهم

او افزود: در ۲ فصل گذشته به علت نکات فنی از جمله آبکش، زه کشی و زیر سازی استاندارد، این زمین هیچگونه فعالیت کاربردی نداشت، بلکه با اصلاحات و برنامه‌ریزی لازم و همچنین در نظر گرفتن لوله‌های دفعی، درصدد آن هستیم تا زمین استادیوم تختی را به بهره برداری کامل برسانیم. در مورد سازه ورزشگاه نیز بررسی‌های کارشناسی و فنی صورت گرفت و سکو و سازه ورزشگاه هیچ مشکل و ناایمنی ندارد.

جوادی خاطرنشان کرد: راه اندازی و افتتاح ۱۴ پروژه های عمرانی در سطح استان تهران به ویژه در شهرستان های کم برخوردار طی سال گذشته و ۹ پروژه در امسال مایه مباهات ما است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha