۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبر: 85215681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات سازمان بیمه سلامت به ۳۸۰ هزار میلیارد ریال رسیده است

ایلام - ایرنا - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در سال جاری اعتبارات سازمان بیمه سلامت به ۳۸۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی ناصحی روز چهارشنبه در جمع کارکنان بیمه سلامت اظهار داشت: بیمه سلامت سازمانی حیاتی است و اموراتی که به این سازمان واگذار شده با اهمیت است.

وی ادامه داد: سلامت مقوله بسیار ارزشمندی برای هر جامعه‌ای است که تامین منابع مالی و محافظت مالی از مردم بسیار مهم است.

وی افزود: پرداخت هزینه خدمات درمانی و پزشکی در جامعه ممکن است برای مردم سخت باشد، ما در بیمه سلامت توفیق داشتیم این نواقص را در جامعه برطرف و بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور اضافه کرد: ما بیمه شدگان متعددی داریم، وظیفه اصلی ما حمایت از این عزیزان است و مشکلاتی که در زمینه سلامت دارند باید موردحمایت قرار گیرند.

ناصحی عنوان کرد: موسسات زیادی با ما طرف قرارداد هستند، از این جهت تلاش ما بر این بوده این برنامه قابل اجرا در کشور باشد.

وی ادامه داد: وقتی ما می‌گوییم پوشش جمعیتی باید کامل باشد، یعنی هر فرد که در داخل کشور ما قرار دارد، این فرد یک پشتوانه بیمه‌ای باید داشته باشد طوری نباشد که یک فردی به خاطر مشکلات مالی، فرزندش یا یک عضو از خانواده را برای بحث‌های درمانی پیگیری نکند به دلیل اینکه منابع مالی آن را ندارد.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور اضافه کرد: از این جهت تمام تلاش ما این بوده که پوشش جمعیتی را به خصوص برای اقشار کم درآمد زیاد کنیم، پنج دهک پایین جامعه بیمه رایگان شدند و این کار ساده ای نبود که با همکاری دولت و مجلس به سرانجام رسید.

وی گفت: بیمه سلامت به عنوان یک بیمه چابک و کارا این کار را انجام داد، سایر دهک‌ها نیز با تخفیف ویژه و درصد پایین تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در بحث نسخه الکترونیک که یک کار بسیار حیاتی برای نظام سلامت کشور است، این اتفاق رخ داد، همچنین اوضاع بیمه شدگان در بخش دولتی نیز توسعه خوبی پیدا کرده، ولی اگر همین فرد خدمات آن در بخش دولتی کم باشد و بخواهد به بخش خصوصی مراجعه کند از پس هزینه‌های آن نمی‌تواند بر آید.

وی عنوان کرد: از این جهت اعتبارات سازمان از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال، امسال به بیش از ۳۸۰ هزار میلیارد اعتبار رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha