رفع عطش از لب‌های خشکیده فارس؛ گشایش ۲پروژه آبرسانی شهرستان لامرد

شیراز-ایرنا-همزمان با هفته گرامیداشت خدمات دولت، طی مراسمی با حضور مسئولین محلی، ۲پروژه آبرسانی در بخش چاهورز شهرستان لامرد با صرف اعتباری بالغ بر ۷۵میلیارد ریال گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تأمین آب ش‍ُرب پایدار از مسائل اولویت‌دار دولت سیزدهم است که برای تحقق این امر و به منظور پایداری وضعیت آب در مناطق مختلف کشور تاکنون اقدامات قابل‌توجهی از سوی دولتمردان صورت گرفته است.

بر همین اساس وزارت نیرو در دولت سیزدهم در حال اجرای طرح عظیم جهاد آبرسانی روستایی است تا بتواند محرومیت و تنگناهای آبی در مناطق مختلف را برطرف کند.

رفع عطش از لب‌های خشکیده فارس؛ گشایش ۲پروژه آبرسانی شهرستان لامرد

اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۱۰هزار روستای کشور

وزیر نیرو که معتقد است طرح جهاد آبرسانی، وسیع‌ترین طرح عمرانی سراسر کشور است، در نخستین جلسه رسمی حضور در این وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ از تلاش برای ایجاد مرکزی برای سرعت دادن به امر آبرسانی روستایی خبر داد و گفت که به‌زودی مرکز جهاد آبرسانی روستایی در ستاد وزارت نیرو راه‌اندازی می‌شود، مرکزی که با توجه به اهمیت آن تبدیل به شورای جهاد آبرسانی روستایی شد.

وزیر نیرو همچنین پنجم تیرماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که مجموع پیشرفت این طرح در ۱۰هزار روستا نزدیک به ۴۰درصد است و هم‌اکنون سه هزار روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی به شبکه متصل شده‌اند.

تلاش برای دستیابی به آب پایدار در استان فارس نیز در حال پیگیری و انجام است به گونه‌ای که همزمان با هفته گرامیداشت خدمات دولت هم پروژه‌های مختلف آبرسانی طی مراسم‌های مختلف و با حضور مسئولین محلی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار فارس نیز اخیراً بر لزوم ایجاد شرایط پایدار در تامین آب شرب این استان تاکید کرده و خواستار جمع‌بندی نهایی و تعیین تکلیف طرح جامع آب استان حداکثر تا شهریورماه سال ۱۴۰۳ شده است.

بهره برداری از ۲پروژ آبرسانی در بخش چاهورز شهرستان لامرد

همزمان با هفته گرامیداشت خدمات دولت، طی مراسمی با حضور مسئولین محلی، ۲پروژه آبرسانی در بخش چاهورز شهرستان لامرد که در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد با صرف اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال گشایش یافت.

این مراسم با حضور احمد خضری سرپرست فرمانداری و آرش عسکری مدیر امور آبفا شهرستان لامرد، سید علی احمدی زاده بخشدار، اعضای شورای اداری و شورای اسلامی بخش چاهورز برگزار شد.

مدیر امور آبفا شهرستان لامرد در این مراسم با تشریح پروژه های مذکور اظهار داشت: پروژه های آبرسانی بخش چاهورز شامل حفر، تجهیز و برق رسانی چاه شهرچاهورز و اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب روستاهای دهبان و دهنو به طول پنج هزار و ۵۰۰متر است.

آرش عسکری افزود: این پروژه‌ه با صرف اعتباری بالغ بر ۷۵میلیارد ریال در مدار بهره‌برداری قرار می گیرند و با بهره‌برداری از آن سه هزار و ۲۵۰ مشترک از مزایای آن منتفع می‌شوند.

رفع عطش از لب‌های خشکیده فارس؛ گشایش ۲پروژه آبرسانی شهرستان لامرد

ضرورت آبرسانی به مناطق مختلف فارس

فارس یکی از استان‌های پُرتنش آبی در کشور است که امسال یکی از گرم‌ترین تابستان‌های خود را سپری کرد به گونه‌ای که مردم در مناطق مختلف این استان مجبور بودند روزهای طاقت‌فرسا را ساعت‌ها با بی‌آبی بگذرانند، از این رو تأمین آب و آبرسانی در مناطق مختلف این استان ، افزون بر فراهم کردن شرایط برای دسترسی به آب سالم و ایجاد زیرساخت‌های جدید، می‌تواند نقش مهمی در محرومیت‌زدایی از این مناطق ایفا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha