حماس: اقدام تشکیلات خودگردان در طولکرم جنایت است/ سلاح مقاومت فقط به سمت صهیونیستها است

تهران - ایرنا - سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با محکوم کردن اقدامات امروز چهارشنبه نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر طولکرم در کرانه باختری رود اردن، جان باختن یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله این نیروها را یک جنایت ملی و اخلاقی دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری "رسالة نت"، حازم قاسم سخنگوی حماس افزود که تیراندازی نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین به روی شهروندان فلسطینی در شهر طولکرم نشان دهنده بی ارزشی جان فلسطینیان و ارزش های ملی فلسطین نزد آنان است و به نوبه خود اقدامی علیه اجماع فلسطینیان (عدم ورود گروههای فلسطینی به درگیری های داخلی با یکدیگر) تلقی می شود.

وی افزود: نیروهای امنیتی وظیفه دارند از جان مردم فلسطین پاسداری کنند و در مقابل اشغالگران بایستند و مانع تعرض آنها به جان و خاک فلسطینی ها شوند.

سخنگوی حماس همچنین خواستار شناسایی و محاکمه فرد یا افرادی شد که امروز چهارشنبه در طولکرم به سوی شهروندان فلسطینی آتش گشودند.

وی از جنبش فتح نیز خواست که موضع روشنی در قبال این جنایت، اتخاذ کند.

حازم قاسم همچنین اقدام نیروهای تشکیلات خودگردان در برداشتن موانع آهنی در خیابان های شهر طولکرم را که با هدف جلوگیری از یورش نیروهای اشغالگر قدس ایجاد شده بود، رفتاری غیرقابل قبول خواند.

وی در عین حال تاکید کرد که نیروی مقاومت در کرانه باختری، حاضر و آماده، و قدرتمند و ریشه دار است و از یک حمایت کامل و بی سابقه نزد فلسطینیان نیز برخوردار است.

سخنگوی حماس یادآور شد که این جنبش به هیچ فرد و گروهی اجازه تغییر اهداف ترسیم شده مقاومت در ادامه ایستادگی در برابر اشغالگران و (به جای آن ورود به درگیری های داخلی) را نخواهد داد. سلاح نیروهای مقاومت در فلسطین تنها و تنها به سوی اشغالگران صهیونیست نشانه گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه به شهر طولکرم در کرانه باختری یورش برده و موانع آهنی مقاومت برای جلوگیری از هجوم صهونیست ها را برچیدند و سپس با اهالی و جوانان مبارز فلسطینی درگیر شدند؛ امری که نشان از هماهنگی تشکیلات خودگردان با صهیونیست ها برای سرکوب مقاومت فلسطین در کرانه باختری به نیابت از تل آویو دارد و در هفته های اخیر تکرار شده است.

حمله نیروهای تشکیلات خودگردان به مردم و مبارزان فلسطینی در حالی صورت گرفت که منابع خبری از دیدار سه شنبه شب تعدادی از نمایندگان ارشد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با یک مقام صهیونیست، خبر داده بودند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که گلعاد کاریب، عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و از نمایندگان حزب کار این رژیم سه شنبه شب با شخصیت‌های ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح در شهر رام الله در کرانه باختری دیدار و گفت وگو کرد.

دفتر گلعاد کاریب اعلام کرد که وی با مجوز ارتش رژیم صهیونیستی به رام‌الله رفته است و به محض ورود به این شهر تا زمان خروج از حمایت کامل امنیتی نیروهای تشکیلات خودگردان بوده است.

کاریب با تاکید بر لزوم تداوم همکاری‌های امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که دیدارش با شخصیت‌های تشکیلات خودگردان در فضای مثبت و دوستانه برگزار شده و در آینده نزدیک دیدارهای بیشتری انجام خواهد شد.

وی گفت که این شخصیت های ارشد نزدیک به محمود عباس نسبت به تاثیرات کابینه نتانیاهو بر جوانان فلسطینی و افزایش عملیات ضد صهیونیستی آنها، ابراز نگرانی کردند.

کاریب همچنین تاکید کرد که هدف از این سفر تشویق به گفت‌وگو میان صهیونیست‌ها و تشکیلات خودگردان و رسیدن به یک توافق بوده است.

پیش از این «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست با کمیته امور خارجی کنست (پارلمان) رژیم اسراییل گفته بود: ما به تشکیلات خودگران نیاز داریم و باید مانع از فروپاشی آن شویم، ما آماده کمک مالی به آن هستیم، زیرا حفظ آن به نفع ماست. این تشکیلات در منطقه حضور خود، برای ما کار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha