۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱:۳۲
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85216289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه خواستار تعویق جلسه شورای امنیت با موضوع تحریم‌های کشور مالی شد

تهران-ایرنا- واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه خواستار تعویق جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع تمدید تحریم‌ها علیه کشور مالی شد تا رایزنی‌های بیشتری انجام شود.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس", دو پیش نویس قطعنامه درباره تمدید تحریم‌های مالی به شورای امنیت ارائه شده است.

روسیه پیشنهاد داده است تحریم‌ها علیه مالی به مدت یک سال دیگر تمدید شود اما تصریح کرده که این آخرین تمدید تحریم‌ها علیه این کشور خواهد بود، در حالی که پیش نویس مورد حمایت غرب خواستار تمدید تحریم‌ها علیه مالی به مدت یک سال اما بدون ذکر آخرین تمدید تحریم‌ها شده است.

نبنزیا اعلام کرد که باید رایزنی‌های بیشتری برای دستیابی به یک موضع مشترک در مورد این موضوع انجام شود. پیشنهاد روسیه برای برگزاری رایزنی‌های بیشتر از سوی چین و موزامبیک حمایت شد.

به گزارش ایرنا, شورای امنیت در سال ۲۰۱۷ رژیم تحریم‌های کشور مالی را معرفی کرد که بر اساس آن, این شورا می‌توانست ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌ها را برای هر کسی که توافقنامه صلح ۲۰۱۵ را نقض کند، مانع ارسال کمک‌ها و مرتکب نقض حقوق بش شود یا کودکان را در گروه‌های نظامی به کار گیرد, اعمال کند.

در حال حاضر هشت نفر در مالی تحت تحریم‌های سازمان ملل هستند.

پیش از این رویترز گزارش داده بود که گروه نظامی واگنر با ارتش مالی متحد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha